Har Vparts originaldelar?

Danje
4 oktober 2017 · 8 Inlägg

Är Vparts delar något att ha till volvo v70?
Tänkte mig spindelled /styrled

smile

Kevinohh F.IND
4 oktober 2017 · 148 Inlägg

Tja!

Just till v70 har jag ingen erfarenhet men köpt några saker som lager, fjäderbenstallrikar och något stag där och är nöjd med det iaf! smile Inget märkvärdigt att kommentera på direkt..

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
Danje
4 oktober 2017 · 8 Inlägg

Ok grymt! la nyss en beställning på lite delar, såg att dem har 5 års garanti på delarna så dem borde hålla! big_smile Återstår att se om dem lever upp till sin snabba leverans också :]

Kevinohh F.IND
4 oktober 2017 · 148 Inlägg

Danje skrev:
Ok grymt! la nyss en beställning på lite delar, såg att dem har 5 års garanti på delarna så dem borde hålla! big_smile Återstår att se om dem lever upp till sin snabba leverans också :]

Tycker de varit snabba, hoppas det blir bra! smile

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
Djo
4 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

Vissa delar köps från volvo auktoriserade återförsäljare, jobbat hos en av dom.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
5 oktober 2017 · 7 234 Inlägg

Djo skrev:
Vissa delar köps från volvo auktoriserade återförsäljare, jobbat hos en av dom.

Bl a Mekonomen säljer "originaldelar" till flera olika bilmärken där respektive bilmärkes gjutna logga/namn slipats bort mer eller mindre effektivt.
Var för flera år sedan ett program på TV där detta fenomen behandlades.
Mekonomenrepresentanten(som jag känner mycket väl) visade upp flera delar där ursprungsbetecknngen utan tvekan kunde skönjas.

Djo
6 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

torsen skrev:

Djo skrev:
Vissa delar köps från volvo auktoriserade återförsäljare, jobbat hos en av dom.

Bl a Mekonomen säljer "originaldelar" till flera olika bilmärken där respektive bilmärkes gjutna logga/namn slipats bort mer eller mindre effektivt.
Var för flera år sedan ett program på TV där detta fenomen behandlades.
Mekonomenrepresentanten(som jag känner mycket väl) visade upp flera delar där ursprungsbetecknngen utan tvekan kunde skönjas.

Visst är det så men vparts köper inte in från volvo direkt det får dom inte göra utan dom handlar av 3 olika volvo återförsäljare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
n_andersson
6 oktober 2017 · 689 Inlägg

Köpte dimljus där till min gamla s60 och de va inga orginalgrejer direkt. Skrek kinakopior av dem...

Djo
6 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

n_andersson skrev:
Köpte dimljus där till min gamla s60 och de va inga orginalgrejer direkt. Skrek kinakopior av dem...

Allting är såklart inte orginal specielt inte styling prylar.

Men jag vet och har sett order på delar från vparts på mitt gammla jobb,

Men ja vparts är lite Biltema man ska ha tur helt enkelt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang