Importera bil från Storbritannien.

ronburgundy
1 april 2017 · 22 Inlägg

Hej.

Tänkte köpa en bil i Storbritannien.


Är det någon här som gjort det?

Jag hade helst flugit dit och sen skickat bilen hem på en färja. Vet att det går en färga från Grimsby till Göteborg men lyckas inte förstå om man kan skicka en bild på den som privatperson. Vill inte åka med på färjan utan istället ta ett flyg hem och invänta bilen. Någon som vet mer om färja?

Några andra tips/funderingar? Tror ni man vågar betala bilen och låta bilfirman skicka den på färjan, på det sättet slipper jag åka dit. Men kan ju vara bra att se bilen först...

Senast redigerat av ronburgundy (1 april 2017)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 april 2017 · 4 917 Inlägg

Är det ett SÄKERT köp?
Folk blir blåsta mer eller mindre på utlandsköp..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Dava
12 oktober 2017 · 11 Inlägg

Hur har det gått? Snart är ju Storbritannien inte längre med i EU så det börjar bli brått att importera fina gamla brittiska bilar..

Någon som vet något om datum och övergångsregler?

jaka54
12 oktober 2017 · 5 680 Inlägg

Hej!
Ska väl inte vara något större problem att ta hem en bil från England, speciellt inte om du tar från en större firma.
Jag tog hem en Audi TT 3,2lit Quattro Roadster (2004 års modell) från Tyskland för 7 år sedan och flög ner. Väl hemma när jag bestämt mig kontaktade jag bilfirman i tyskland och skickade över (via min bank) pengarna ca 160000kr och beställde hemskickning via ett transportbolag här i sverige (gick på ca 15000kr). De levererade bilen direkt vid dörren! Sen var det bara att vänta på våren (detta var i mitten på januari) för att reg-besiktiga!


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-919c1f5f78764f584a5579be78da4ba7.jpg

Senast redigerat av jaka54 (12 oktober 2017)

Dava
12 oktober 2017 · 11 Inlägg

Tack. Jag är ute efter äldre ovanliga bilar men det ska väl inte vara någon större skillnad. Vi får väl hoppas att det dröjer innan Storbritannien går ur EU på riktigt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang