Toyota RAV 4 Hybrid - plastlåda i bagagen ?

KenthIJ
16 september 2017 · 1 429 Inlägg

Kollade möjligheterna att lasta en rullstol i Toyota RAV 4 Hybrid för nåt halvår sedan och då satt det en svart plastlåda som stack upp en bit över lastgolvet tvärs hela bagagen (en bit in, strax bakom baksätena). Den gjorde att det diffade ett par centimerer i höjd för att rullstolen skulle får plats. Jag frågade försäljaren om den och han trodde att plastlådan var till batteriet men vi undersökte det inte närmare.

Någon som vet om den plastlådan går att ta bort och hur det ser ut under?

Någon som vet om det sitter en likadan låsda i den framhjulsdrivna /2wd varianten?

KenthIJ
16 september 2017 · 1 429 Inlägg
xXSammy
16 september 2017 · 6 566 Inlägg

Mest troligt något med batteriet eller hybriddriften att göra, biltillverkarna lägger inte dit en låda i bagaget för det är kul ;p

De/Dem
Evildan
16 september 2017 ·

Det är hybridbatteriet som sticker upp lite.

KenthIJ
20 oktober 2017 · 1 429 Inlägg

xXSammy skrev:
Mest troligt något med batteriet eller hybriddriften att göra, biltillverkarna lägger inte dit en låda i bagaget för det är kul ;p

Evildan skrev:
Det är hybridbatteriet som sticker upp lite.

Jo jag var inne på Toyota och kollade närmare på en RAV4 häromdagen och...

Visst är det hybridbatteriet som sticker upp där.

Min tanke var att man kanske kunde skruvat bort några plastdetaljer ( som vi gjorde på vår Auris TS HSD) för att få plats med rullstolen.

men...

Jag hade faktiskt med rullstolen i Aurisen och då passade vi på att kolla lastbarheten i RAV4 igen och...

Om man tog bort fotstöden på rullstolen ( en ganska enkel operation som vi även får tillämpa i vår Auris) och fällde två av baksätena i RAV 4 (som vi oxå får göra i var Auris), så fick rullstolen faktiskt plats !

Nu trivs vi väldigt bra med Aurisen ( spec. på 40-80 km/h sträckor) så den får stanna men om vi skall skaffa en något större  och starkare bil ( spec. att köra lite längre 100-120 km/hastigheter) så kommer nog RAV 4 HSD att vara med i matchen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang