Bensin i oljan?!!!

NEx_Tiger
10 december 2017 · 4 Inlägg

]När jag bytte från gula till gröna pridare så ville int bilen starta. så då bytte jag till original spridare istellet. med då ville inte min 944(1993 med b230fd stata. då köpte jag helt ny tändningssystem( inte ny box) då starta den men bara 3,4 cyninder. och de vitrök mkt och de kom olja/bensin ur insuget. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 december 2017 · 4 917 Inlägg

Vad är syftet med att byta spridare ?
Lite mera kött på benen behöver vi nog..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
NEx_Tiger
10 december 2017 · 4 Inlägg

aa jag skulle testa gröna spridare på b230f men funka ej för mkt bensin. men när den hadde typ 5.5 liter olja och bensin så vir rök den som fan. och gock bara på 3,4. help me plz

Xebers76
10 december 2017 · 2 250 Inlägg

Större spridare ger mer soppa överlag så vet inte styrenheten om detta så drunknar motorn i bensin, saknar du denna kunskap så sluta modifiera din bil innan du sätter dig i en riktigt tråkig ekonomisk sits (nej jag är inte sur men man ser sånt här ganska ofta)

Meaganeowner
11 december 2017 · 2 250 Inlägg

Oförbränd bensin rinner ned förbi kolvarna till vevhuset och spär ut oljan.

Senast redigerat av Meaganeowner (11 december 2017)

Stekpannan
11 december 2017 · 83 Inlägg

Så bara för att vara säker.. Du bytte alltså BARA spridare utan några som helst uppgraderingar i varken motorn eller datorn och förväntar dig att standard datorn ska veta storleken på de nya? Om du nu vill använda dem spridarna måste du iaf slänga i ett chip som är gjort för dem spridarna eller köra in den för mappning.

granadadr
11 december 2017 · 7 269 Inlägg

man ska aldrig byta spridare till större utan att mappa om bilen,,  antingen lämnar man bort den för mappning, eller köper ett chip som är kompatibelt med spridarna å mapsensor,  att göra som ts dödar snabbt en motor,,  har haft problem med min racebil i somras,, var problem med kabelstammen så den MATADE på soppa å bilen gick MKT illa å mår ej bra av det,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
NEx_Tiger
14 december 2017 · 4 Inlägg

autodidakten skrev:
Vad är syftet med att byta spridare ?
Lite mera kött på benen behöver vi nog..

vet inte. skulle se om de funka

NEx_Tiger
14 december 2017 · 4 Inlägg

fixa problemet. den startar nu men låter som en wankel men de va bara kammen som va på fel läge

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang