A-traktorer på projekt

Zubb003
14 december 2017 · 50 Inlägg

Låste här på en tråd att a-traktor var godkänt att lägga upp som projekt, kollade upp reglerna och då står det att de e förbjudna så jag antar att dem e det tongue

Xebers76
14 december 2017 · 2 265 Inlägg

Denna hemsidan är avsedd för bilar.
Misstänker att man förbjudit traktorer för att dem oftast är i katastrofalt dåligt skick och ägs av skolungdomar som inte har någon koll på motorer och dylikt.

Har jag helt fel får någon gärna flika in

Mack Forum- och sitemoderator
14 december 2017 · 26 136 Inlägg

Som reglerna är just nu är det, under samma förbehåll som det är för alla andra förstås, okej att lägga upp en epatraktor som projekt här på Gorg.
Detta har mynnats fram efter att flera intressanta projekt har kommit upp till ytan men tagits ner på grund av de då rådande reglerna.

Men, de tillåts såsom tidigare inte under bilar "online".

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Zubb003
15 december 2017 · 50 Inlägg

Xebers76 skrev:
Denna hemsidan är avsedd för bilar.
Misstänker att man förbjudit traktorer för att dem oftast är i katastrofalt dåligt skick och ägs av skolungdomar som inte har någon koll på motorer och dylikt.

Har jag helt fel får någon gärna flika in

Okej jo jag har en tråd på 30traktor.egetforum.se men det e inte så många som är så aktiva på forumet, men den har blivit en väldigt populär på forumet. Jag vill ha mitt projekt mer synligt här men det kommer inte att gå. Jag håller på att göra en a-traktor som ska ställas ut på utställningar så de e redigt bygge tongue

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2017 · 26 136 Inlägg

Zubb003 skrev:

Xebers76 skrev:
Denna hemsidan är avsedd för bilar.
Misstänker att man förbjudit traktorer för att dem oftast är i katastrofalt dåligt skick och ägs av skolungdomar som inte har någon koll på motorer och dylikt.

Har jag helt fel får någon gärna flika in

Okej jo jag har en tråd på 30traktor.egetforum.se men det e inte så många som är så aktiva på forumet, men den har blivit en väldigt populär på forumet. Jag vill ha mitt projekt mer synligt här men det kommer inte att gå. Jag håller på att göra en a-traktor som ska ställas ut på utställningar så de e redigt bygge tongue

Du är välkommen att göra ett projekt här om du vill.
Bara fläska på med bilder och information, det är sånt som gillas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Zubb003
16 december 2017 · 50 Inlägg

Mack skrev:

Zubb003 skrev:

Xebers76 skrev:
Denna hemsidan är avsedd för bilar.
Misstänker att man förbjudit traktorer för att dem oftast är i katastrofalt dåligt skick och ägs av skolungdomar som inte har någon koll på motorer och dylikt.

Har jag helt fel får någon gärna flika in

Okej jo jag har en tråd på 30traktor.egetforum.se men det e inte så många som är så aktiva på forumet, men den har blivit en väldigt populär på forumet. Jag vill ha mitt projekt mer synligt här men det kommer inte att gå. Jag håller på att göra en a-traktor som ska ställas ut på utställningar så de e redigt bygge tongue

Du är välkommen att göra ett projekt här om du vill.
Bara fläska på med bilder och information, det är sånt som gillas.

Okej smile

torpis Forummoderator
16 december 2017 · 10 572 Inlägg

Zubb003 skrev:

Mack skrev:

Zubb003 skrev:

Okej jo jag har en tråd på 30traktor.egetforum.se men det e inte så många som är så aktiva på forumet, men den har blivit en väldigt populär på forumet. Jag vill ha mitt projekt mer synligt här men det kommer inte att gå. Jag håller på att göra en a-traktor som ska ställas ut på utställningar så de e redigt bygge tongue

Du är välkommen att göra ett projekt här om du vill.
Bara fläska på med bilder och information, det är sånt som gillas.

Okej smile

Det är generellt inte traktorer som är fy skam utan allt som inte sköts snyggt. Det har varit/är ofta lägre nivå ju yngre personen är, kanske av naturliga skäl. Det låses massa trådar om bilar pga det är oseriösa också för  den delen.

Gör en BRA tråd så får den vara kvar. Man kan ju lägga fokus på annat än traktordelen dessutom.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Zubb003
16 december 2017 · 50 Inlägg

torpis skrev:

Zubb003 skrev:

Mack skrev:

Du är välkommen att göra ett projekt här om du vill.
Bara fläska på med bilder och information, det är sånt som gillas.

Okej smile

Det är generellt inte traktorer som är fy skam utan allt som inte sköts snyggt. Det har varit/är ofta lägre nivå ju yngre personen är, kanske av naturliga skäl. Det låses massa trådar om bilar pga det är oseriösa också för  den delen.

Gör en BRA tråd så får den vara kvar. Man kan ju lägga fokus på annat än traktordelen dessutom.

Aa precis Pappa som är perfektionist när det gäller bilar är väldigt noga att det inte ska vara något tattarmek och min brorsa som har byggt ett tiotal a-traktorer som har varit seriöst byggt vet hur det går till men tack för tipset jag ska hålla både tråden och bilen "rent" smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang