4563
Sök

Nya besiktningsregler Ang tid

694 Inlägg
1 januari 2018
Trådstartare
Min bil har slutsiffran 4 vilket har inneburit besiktning februari till juni har jag för mig.
Då jag besiktia min bil i september utanför min period tänkte jag köra in den direkt i februari igen.
Döm till min förvåning när jag var inne på transportstyrelsen idag och kollade.
Besiktning senast 2018-11-30.
Så visar det sig att det är nya regler så slutsiffran slopas och man får köra i 14 månader efter senaste besiktning som jag har förstått det.
Dock tror jag bara detta gäller bilar som ska besiktigas efter maj då denna ändring verkar komma då men är redan ändrat på besiktningsuppgifterna.
Någon som vet mer om detta??
Senast redigerat av Smurfen40 (1 januari 2018)

4 248 Inlägg
1 januari 2018
Mycket riktigt, övergångsreglerna började nu vid nyår och träder i full kraft  20-Maj-2018
så det är bara att gasa vidare till sista Nov.
smile

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

694 Inlägg
1 januari 2018
Trådstartare
spillolja skrev:
Mycket riktigt, övergångsreglerna började nu vid nyår och träder i full kraft  20-Maj-2018
så det är bara att gasa vidare till sista Nov.
smile

Blev bara så jäkla förvånad då jag hade tänkt köra in direkt i februari iochmed att jag besiktiade i september så man inte skulle få nått nytt på den
Men nu kan man lika bra köra hela året ju.

6 256 Inlägg
1 januari 2018
Du kan ju köra in varje månad nu om bilen funkar så du hela tiden har 14 månader till godo roll

694 Inlägg
1 januari 2018
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Du kan ju köra in varje månad nu om bilen funkar så du hela tiden har 14 månader till godo roll

Haha ja så kan man med se det ju.

Sök