Köpråd: Första bilen. 318d vs V60

trubbelturbo
13 januari 2018 · 1 442 Inlägg

panda666 skrev:

trubbelturbo skrev:
I detta fallet hade jag valt BMW:n. 2 år äldre men nyare konstruktion. Gått lite färre mil, Snålare och i mitt tycke snyggare. dessutom bakhjulsdriven vilket kan vara ett plus denna årstiden om man är på humör. Dock haft några olika ägare verkar det som vilket skulle kunna ses som negativt. Men som andra sagt, väg för- och nackdelar, räkna lite på vad de kostar att äga och provkör.

hade du valt bmwn över lexusen menar du? är väldigt intresserad av att höra varför och vad det är som är bättre med bmwn.
till er som tycker e34n är värd 100k:

https://www.blocket.se/blekinge/BMW_E39 … 11&w=3

e39 med samma motor samt uppdaterad motor såklart m62b44? 40tusen. mycket skönare bil? varför i hela helvete ska jag ge 100 för en e34??? när e39 finns för 40?? har även sett e34 för runt 50 här på blocket så 100 är helt barbaric overkill överpris. Nästan som ett dåligt skämt.

Nu stog valet mellan BMW och Volvo,  men hade Lexus varit ett alternativ hade jag personligen fortfarande valt BMW:n.

Samlarvärde.

Senast redigerat av trubbelturbo (13 januari 2018)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
panda666
13 januari 2018 · 4 228 Inlägg

trubbelturbo skrev:

panda666 skrev:

trubbelturbo skrev:
I detta fallet hade jag valt BMW:n. 2 år äldre men nyare konstruktion. Gått lite färre mil, Snålare och i mitt tycke snyggare. dessutom bakhjulsdriven vilket kan vara ett plus denna årstiden om man är på humör. Dock haft några olika ägare verkar det som vilket skulle kunna ses som negativt. Men som andra sagt, väg för- och nackdelar, räkna lite på vad de kostar att äga och provkör.

hade du valt bmwn över lexusen menar du? är väldigt intresserad av att höra varför och vad det är som är bättre med bmwn.
till er som tycker e34n är värd 100k:

https://www.blocket.se/blekinge/BMW_E39 … 11&w=3

e39 med samma motor samt uppdaterad motor såklart m62b44? 40tusen. mycket skönare bil? varför i hela helvete ska jag ge 100 för en e34??? när e39 finns för 40?? har även sett e34 för runt 50 här på blocket så 100 är helt barbaric overkill överpris. Nästan som ett dåligt skämt.

Nu stog valet mellan BMW och Volvo,  men hade Lexus varit ett alternativ hade jag antagligen fortfarande valt BMW:n.

Samlarvärde.

jag förstår, trots att jag tror att bimern skulle paja oftare än både volvon och lexusen. Det är ingen samlarvärde i dom där, det är bara fantasipriser, vore det en mustang från 60 tal skulle ja förstå, eller kanske en jättegammal v8 camaro nått sånt men det kryllar av 540 på blocket, såg en automat för 25 nyss.

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_54 … 11&w=3

trubbelturbo
13 januari 2018 · 1 442 Inlägg

panda666 skrev:

trubbelturbo skrev:

panda666 skrev:
hade du valt bmwn över lexusen menar du? är väldigt intresserad av att höra varför och vad det är som är bättre med bmwn.
till er som tycker e34n är värd 100k:

https://www.blocket.se/blekinge/BMW_E39 … 11&w=3

e39 med samma motor samt uppdaterad motor såklart m62b44? 40tusen. mycket skönare bil? varför i hela helvete ska jag ge 100 för en e34??? när e39 finns för 40?? har även sett e34 för runt 50 här på blocket så 100 är helt barbaric overkill överpris. Nästan som ett dåligt skämt.

Nu stog valet mellan BMW och Volvo,  men hade Lexus varit ett alternativ hade jag antagligen fortfarande valt BMW:n.

Samlarvärde.

jag förstår, trots att jag tror att bimern skulle paja oftare än både volvon och lexusen. Det är ingen samlarvärde i dom där, det är bara fantasipriser, vore det en mustang från 60 tal skulle ja förstå, eller kanske en jättegammal v8 camaro nått sånt men det kryllar av 540 på blocket, såg en automat för 25 nyss.

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_54 … 11&w=3

Hade jag baserat mina bilköp på pålitlighet hade jag fan inte kört SAAB wink

Det är just på grund av växellådan som den kostar 100k. finns 1 på blocket och 3 på autoscout24

Senast redigerat av trubbelturbo (13 januari 2018)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
SportPilot Ubåtsingenjör
14 januari 2018 · 7 218 Inlägg

panda666 skrev:

trubbelturbo skrev:

panda666 skrev:
hade du valt bmwn över lexusen menar du? är väldigt intresserad av att höra varför och vad det är som är bättre med bmwn.
till er som tycker e34n är värd 100k:

https://www.blocket.se/blekinge/BMW_E39 … 11&w=3

e39 med samma motor samt uppdaterad motor såklart m62b44? 40tusen. mycket skönare bil? varför i hela helvete ska jag ge 100 för en e34??? när e39 finns för 40?? har även sett e34 för runt 50 här på blocket så 100 är helt barbaric overkill överpris. Nästan som ett dåligt skämt.

Nu stog valet mellan BMW och Volvo,  men hade Lexus varit ett alternativ hade jag antagligen fortfarande valt BMW:n.

Samlarvärde.

jag förstår, trots att jag tror att bimern skulle paja oftare än både volvon och lexusen. Det är ingen samlarvärde i dom där, det är bara fantasipriser, vore det en mustang från 60 tal skulle ja förstå, eller kanske en jättegammal v8 camaro nått sånt men det kryllar av 540 på blocket, såg en automat för 25 nyss.

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_54 … 11&w=3

nej det kryllar inte av fräscha e34or, speciellt inte manuella 540.... om det i din värld kryllar av dessa så bör du handla, du kommer bli rik som Joakim von Anka

Angående Lexusen så kanske man inte vill ha den för att man anser att den är brutalt ful, eller så kanske man inte gillar handikaplådan

Senast redigerat av SportPilot (14 januari 2018)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
panda666
14 januari 2018 · 4 228 Inlägg

SportPilot skrev:

panda666 skrev:

trubbelturbo skrev:

Nu stog valet mellan BMW och Volvo,  men hade Lexus varit ett alternativ hade jag antagligen fortfarande valt BMW:n.

Samlarvärde.

jag förstår, trots att jag tror att bimern skulle paja oftare än både volvon och lexusen. Det är ingen samlarvärde i dom där, det är bara fantasipriser, vore det en mustang från 60 tal skulle ja förstå, eller kanske en jättegammal v8 camaro nått sånt men det kryllar av 540 på blocket, såg en automat för 25 nyss.

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_54 … 11&w=3

nej det kryllar inte av fräscha e34or, speciellt inte manuella 540.... om det i din värld kryllar av dessa så bör du handla, du kommer bli rik som Joakim von Anka

Angående Lexusen så kanske man inte vill ha den för att man anser att den är brutalt ful, eller så kanske man inte gillar handikaplådan

Ja e redan rik, rik av Currywurst! Hörru ge fan i att kalla lexus för ful, de fan av de snyggaste bilarna som finns tycker jag. Inget fel på lådan heller, varför så mycket hat? gillar du alla onödiga växlar och klonkar som vanliga tomatlådor för? volvos brukar ibland växla ryckigt, har upptäckt samma fenomen hos hyundai. Lexus hybridens låda är det bästa jag upplevt! känns ingenting ryckigt, man gasar på och det öser bara fett. Men köp inte lexus hybrid ni, jag vill vara ensam med min;) känner mig rätt speciell dåwink

xXSammy
14 januari 2018 · 6 566 Inlägg

panda666 skrev:

SportPilot skrev:
Angående Lexusen så kanske man inte vill ha den för att man anser att den är brutalt ful, eller så kanske man inte gillar handikaplådan

Hörru ge fan i att kalla lexus för ful, de fan av de snyggaste bilarna som finns tycker jag. Inget fel på lådan heller, varför så mycket hat?

Personligen tycker jag Citroën bygger snyggare bilar. (I rätt färgkombination, som C3 och C4 Cactus i röd/svart)

:p

Senast redigerat av xXSammy (14 januari 2018)

De/Dem
SportPilot Ubåtsingenjör
14 januari 2018 · 7 218 Inlägg

panda666 skrev:

SportPilot skrev:

panda666 skrev:

jag förstår, trots att jag tror att bimern skulle paja oftare än både volvon och lexusen. Det är ingen samlarvärde i dom där, det är bara fantasipriser, vore det en mustang från 60 tal skulle ja förstå, eller kanske en jättegammal v8 camaro nått sånt men det kryllar av 540 på blocket, såg en automat för 25 nyss.

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_54 … 11&w=3

nej det kryllar inte av fräscha e34or, speciellt inte manuella 540.... om det i din värld kryllar av dessa så bör du handla, du kommer bli rik som Joakim von Anka

Angående Lexusen så kanske man inte vill ha den för att man anser att den är brutalt ful, eller så kanske man inte gillar handikaplådan

Ja e redan rik, rik av Currywurst! Hörru ge fan i att kalla lexus för ful, de fan av de snyggaste bilarna som finns tycker jag. Inget fel på lådan heller, varför så mycket hat? gillar du alla onödiga växlar och klonkar som vanliga tomatlådor för? volvos brukar ibland växla ryckigt, har upptäckt samma fenomen hos hyundai. Lexus hybridens låda är det bästa jag upplevt! känns ingenting ryckigt, man gasar på och det öser bara fett. Men köp inte lexus hybrid ni, jag vill vara ensam med min;) känner mig rätt speciell dåwink

Har inte sagt vad jag anser, det är inte relevant. För allt vi vet så kanske ts tycker att Lexus bilar är ap fula, växellådan förstår jag om han inte gillar för den är på riktigt hemsk. Han frågade om råd mellan en v60 och en 318d, så vad Lexus eller Toyota har med denna tråden att göra vet jag inte.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
granadadr
14 januari 2018 · 7 268 Inlägg

vad man tycker är fult eller snyggt är en smaksak,, så lär inte upp någon annan vad den ska tycka eller ej,,  jag tycker granador är snygga,, å en annan tycker dem är fula,, thats life,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 januari 2018 · 4 917 Inlägg

Det är inget snack om saken egentligen om man tar reservdelsbiten ..
För du ska inte tro att bilfan inte pajar ju längre man kör..
Därför blir det självklara rådet  , av 2 onda ting, VOLVO såklart!smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
14 januari 2018 ·

granadadr skrev:
vad man tycker är fult eller snyggt är en smaksak,, så lär inte upp någon annan vad den ska tycka eller ej,,  jag tycker granador är snygga,, å en annan tycker dem är fula,, thats life,,

En grodögescorpa kan jag förstå, även om jag gillar dom, men vem faan tycker att Granador är fula? Det borde vara spöstraff att tycka så. wink

granadadr
14 januari 2018 · 7 268 Inlägg

Evildan skrev:

granadadr skrev:
vad man tycker är fult eller snyggt är en smaksak,, så lär inte upp någon annan vad den ska tycka eller ej,,  jag tycker granador är snygga,, å en annan tycker dem är fula,, thats life,,

En grodögescorpa kan jag förstå, även om jag gillar dom, men vem faan tycker att Granador är fula? Det borde vara spöstraff att tycka så. wink

som jag sa, smaken är som baken smile

Evildan
14 januari 2018 ·

granadadr skrev:

Evildan skrev:

granadadr skrev:
vad man tycker är fult eller snyggt är en smaksak,, så lär inte upp någon annan vad den ska tycka eller ej,,  jag tycker granador är snygga,, å en annan tycker dem är fula,, thats life,,

En grodögescorpa kan jag förstå, även om jag gillar dom, men vem faan tycker att Granador är fula? Det borde vara spöstraff att tycka så. wink

som jag sa, smaken är som baken smile

Nej, man får inte ha subjektiva åsikter. wink

Förresten har en Hyundai i10 större baksätet än en Granada mkI.
(Det är här problemen på forumet uppstår som oftast, när Sean Spicer wannabees presenterar sin alternativa sanning.)

panda666
14 januari 2018 · 4 228 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:

SportPilot skrev:
Angående Lexusen så kanske man inte vill ha den för att man anser att den är brutalt ful, eller så kanske man inte gillar handikaplådan

Hörru ge fan i att kalla lexus för ful, de fan av de snyggaste bilarna som finns tycker jag. Inget fel på lådan heller, varför så mycket hat?

Personligen tycker jag Citroën bygger snyggare bilar. (I rätt färgkombination, som C3 och C4 Cactus i röd/svart)

:p

hehe har prövat många cactus, förlåt men värre skräp har jag fått leta noga efter. Kör hellre en åsna till jobbet.

Sportpilot: Hajar inte varför du hatar lådan i lexus. Det är det absolut bästa lådan som finns, inga ryck och helt mjuk som smör. Varför lexus är relevant? jo för ja såg att ts leta bil i runt 150k och såg lexusen för samma peng. Varför inte? Det är en bättre bil än dom båda tycker jag. Men om ts inte vill ha lexus då skulle ja rekommendera volvon.

Evildan
14 januari 2018 ·

panda666 skrev:

xXSammy skrev:

panda666 skrev:

Hörru ge fan i att kalla lexus för ful, de fan av de snyggaste bilarna som finns tycker jag. Inget fel på lådan heller, varför så mycket hat?

Personligen tycker jag Citroën bygger snyggare bilar. (I rätt färgkombination, som C3 och C4 Cactus i röd/svart)

:p

hehe har prövat många cactus, förlåt men värre skräp har jag fått leta noga efter. Kör hellre en åsna till jobbet.

Sportpilot: Hajar inte varför du hatar lådan i lexus. Det är det absolut bästa lådan som finns, inga ryck och helt mjuk som smör. Varför lexus är relevant? jo för ja såg att ts leta bil i runt 150k och såg lexusen för samma peng. Varför inte? Det är en bättre bil än dom båda tycker jag. Men om ts inte vill ha lexus då skulle ja rekommendera volvon.

Han trollar nog som så ofta.
(Jag tror han är lite bitter med sin Hyundai i10 som säljarna lurade honom med.)

Av de tu bilarna så hade även jag valt V60 även om den aldrig skulle vara mitt val som brukis öht.

Fjellner
14 januari 2018 · 245 Inlägg

Till att börja med så äger jag en BMW och min far äger en nyare V40.

Väljer du med hjärnan -> Volvo
Väljer du med hjärtat -> BMW

Hade jag själv vart tvungen att välja hade jag valt Volvon.

Dock hade jag inte valt en diesel om du åker mest stadskörning.

Senast redigerat av Fjellner (14 januari 2018)

Muttley
14 januari 2018 ·

Volvon hade jag tagit om jag blivit tvingad.   De är ändå rätt trevliga att köra om man inte har medpassagerare i baksätet.

Hade jag bott i en stad och studerat/jobbat hade jag köpt en elcykel.

Brådhis * Voff voff *
22 januari 2018 · 10 244 Inlägg

Brådhis skrev:
Jag hade ju lätt valt en två år nyare Volvo än en BMW, men det här Garaget så snart kommer du få 15678 inlägg om hur tråkiga Volvo är, om hur bra Prius är och om att du nog borde kolla på japanska bilar...

Lycka till! smile

//Brådhis

Så här med facit på hand känns det som att jag nog faktiskt förutspådde trådens framtid ganska bra ändå...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang