Supra MKIV-Jakten på drömbilen

Här kan ni läsa om mitt arbete för att få Supran helt perfekt, precis så som jag drömmer om!
  • 175 Följare
  • 68 852 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 december 2016
Figge__86
24 mars 2016 · 136 Inlägg

Vilket jobb du lägger ner på bilen ska bli skoj att få se den i helgen smile

WickedIda
26 mars 2016 · 87 Inlägg

På grund av mycket att göra och tidsbrist blir det dåligt ned inlägg. Första dagen på Elmia är över, så ag tänkte kör bjuda på ett par bilder! Mer Updates om vad jag gjort kommer efter helgen smile för er som vill rösta på bilen gör man det i ett sms med texten "FD 131" till 72120.  Tack big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188028/188028-126280bbadb32c285b42225426fe275d.jpg

WickedIda
7 april 2016 · 87 Inlägg

Elmia är över och givetvis kom influensan som ett brev på posten... inte konstigt kanske med så lite sömn som det faktiskt blivit senaste tiden. Det var i alla fall en fantastisk helg, ja jag tror aldrig att jag haft så roligt! Många var intresserade av bilen.. skoj! Tack till alla som vart framme och pratade big_smile

Nåväl, bygget fortsätter. Lackeraren kommer ut denna vecka då jag inte är nöjd med en hel del grejor. Jag hoppas att de fixar det, eller ger pengar tillbaka. I vilket fall så måste det fixas, så det drar ju ut en del på tiden...

Även inredningen blev inte alls som jag ville, så alltihop ska tillbaka nästa vecka. Men den klarar man ju sig utan ett tag om det krisar smile

Det är en hel del kvar på bilen, och jag tror inte att den kommer igång denna säsongen, tyvärr... jag har kämpat mycket för det, men med de klanthuvuden man stött på så är bygget ganska mycket försenat. Huvudsaken är att det blir bra i slutändan i alla fall.
     Jag körde först på bränsleslang och pressade kopplingar från hydroscand, men nu funderar jag på att köra på speedings grejor istället... jag stötte på dem på Elmia, och de killarna har verkligen koll! Efter en ganska lång pratstund så började mitt hjärnkontor att ticka igång... nya ideer, och nya planer föddes smile Sitter just nu och filar på hur jag ska bygga bränslesystemet för att det ska bli optimalt.

För övrigt är det en del annat som ska filas på. Jag lägger upp bilder här efter hand som det kommer ihop sig smile

Bjuder på en bild på motorrummet i dess nuvarande skepnad. Tänk på att jag har en hel del arbete kvar här innan jag känner mig det minsta nöjd. Det är åtminstone lite skillnad från förra säsongen, det går åt rätt håll smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188028/188028-4079d0cd8c5cd6e023bd4e7b2f7d43db.jpg


XoXo

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 augusti 2016 · 2 571 Inlägg

Inget nytt? smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
WickedIda
4 augusti 2016 · 87 Inlägg

Bilen åkte tillbaka på lack efter elmia och är ännu ej klar.. Så tyvärr inget nytt än!

WickedIda
17 december 2016 · 87 Inlägg

Hej svejs!

Det händer en hel del med bilen nu, men pga av garagets nya sida så går det inte att ladda upp några bilder pga låg upplösning... min samsung s6 är tydligen ute nu! Haha

Jag har i alla fall gjort ganska mycket sista tiden. Växellådan är lackad, ihopsatt och på bilen. Motorn är givetvis i, och tryckrören är byggda, nerslipade och har nu gått på lack. Färgen blev en speciallack med flakes i, är lite nervös över resultatet, men hoppas att det blir bra! Bränslesystemet är snart klart, insuget är fixat för att passa med mina grejor. Ja det har hänt en hel del helt enkelt! Jag ska försöka ordna det här med bilderna på något vis så ni kan se alla framsteg big_smile

Åh juste... en sak till. Beställde luftkit till bilen också. Äntligen kan man köra över fartgupp med kärran!

Senast redigerat av WickedIda (17 december 2016)

Figge__86
24 december 2016 · 136 Inlägg

Härligt det händer saker med bilen nu smile Man kanske kan få en titt på den nu i mellandagarna?

Rikard_Persson NISMO <3
22 januari 2018 · 1 061 Inlägg

Hur går de för bilen? smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Toyota A90 Supra "Supran" (2020)
Volvo V50 Classic "ERST" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang