2959
Sök

Identifiera bildel Audi a4 -95

6 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Hej alla!
Jag skulle göra något så simpelt som att byta batteri i min Audi A4 -95 men stötte på problem direkt då den här grejen är väldigt mycket ivägen för att lossa fästklämman längst ner. Någon som vet vad det är och hur får jag bort den?

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226507/226507-055980c9ac64d28c4f0855c0e5eb7f75.jpg
Senast redigerat av kajsakavat (1 februari 2018)

6 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Någon?

69 Inlägg
1 februari 2018
Svårt att se på bilden, har du fler bilder?

Kolla gärna in mina gamla projekt Här på en E34 535 Och Här på en E30 '325'

6 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Putteliten skrev:
Den liknar vacuumbälgen till farthållaren...

Ja! Det verkar det vara. Tack! Konstigt dom satt den ovanför bulten till batteriklämman dock. Får inte bort skiten.

9 130 Inlägg
1 februari 2018
kajsakavat skrev:
Putteliten skrev:

Ja! Det verkar det vara. Tack! Konstigt dom satt den ovanför bulten till batteriklämman dock. Får inte bort skiten.

Hur ser det ut på andra sidan av batteriet då? Det sotter ingen bult där eller? Sen att man skjuter batteriet åt sidan för att få upp det...

6 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Putteliten skrev:
kajsakavat skrev:
Putteliten skrev:

Hur ser det ut på andra sidan av batteriet då? Det sotter ingen bult där eller? Sen att man skjuter batteriet åt sidan för att få upp det...

På andra sidan är det bara som en hake som inte går att justera. Verkar vara att man lossar bulten där som sitter dåligt till för att som skjuta in batteriet så nederkanten på batteriet hamnar under haken och spänna åt bulten sen igen. Om du förstår min förklaring.
Problemet är bara att farthållaren sitter för den bulten och bulten dom håller fast farthållaren går knappt att komma åt.

Sök