Punkterade däck

Wazte
1 februari 2018 · 24 Inlägg

Tjenare syrran råkade ut för ett psycho som stack hål på alla däcken på henne's bil.. Däcken är bara ett halv år gamla som otur va men min ide är? Tror ni att det går att använda däcken om man sätter i slang är det någon som har varit med om liknade och testat förut? Däcken är ett par 14 tum så dom är inte så märkvärdiga men trökigt och kastar bort däck för flera tusenlappar om det går att fixa.

Kan tillägga att hålen är på sidan av däcken

Senast redigerat av Wazte (1 februari 2018)

Curse
1 februari 2018 · 686 Inlägg

Köp nya däck är mitt svar. Däckets styrka sitter i däcksidan. Är den skadad är det bara att kassera.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Evildan
1 februari 2018 ·

Nej det går inte att köra med slang i ett sönderstucket skamlöst däck. Det "går" men innefattar stor risk för att sidan på däcket fläks upp under färd.

CC72
1 februari 2018 · 1 661 Inlägg

Kolla om det går via försäkringen. Slang kan du utesluta.

Muttley
1 februari 2018 ·

Du kan lika gärna använda en rulle silvertejp.     Knivstuckna däck är återvinningen.

torsen
2 februari 2018 · 7 238 Inlägg

Som Evildan skriver, för eller senare kommer sprickan i däcket att nöta sönder slangen och då uppstår en däckexplosion.
En av fördelarna med slanglösa däck är att de inte kan explodera, under "normala" förhållanden.
Det som orsakar en däckexplosion är just att slangen exploderar och fläker upp däcket.

Ett alternativ kan vara att kolla upp med någon bilskrot eller kolla på Blocket efter begagnade kompletta hjul.
Hela hjul kan du kanske byta själv.
Lägga om däck blir ju besvärligare eftersom bilen måste pallas upp under tiden och "gummigubben" vill nog ha runt en tusenlapp för att slå av och på samt balansera 4 däck.

Om du trots allt vill ha nya däck så rekommenderar jag dackonline.se.
Förmodligen prisbilligaste med största urvalet/prisgruppen.
Köper du genom dackonline så kan du få prisförmånligt däckskifte genom av dem anslutna "gummigubbar".

Ingen seriös "gummigubbe" lägger i slang i skurna däck.

Lycka till i bedrövelsen och ilskan.

Wazte
2 februari 2018 · 24 Inlägg

okej, tack för svar. Har redan köpt nya däck till syrran då hon behövde bilen till jobbet och däckmaskin/balansering har jag tillgång till själv så har bytt däcken så dom ligger bara här och skräpar just nu men jag vet inte riktigt om man vågar slänga dom ifall dom går att använda "snål" big_smile Har till och med fått tag på slang så tror jag ska testa på ett hjul och se hur det blir men som du säger däcket / däcken kan ju trasas sönder och slangen kanske tittar ut yikes

Evildan
2 februari 2018 ·

Det här är det enda dom duger till.
https://i5.walmartimages.com/asr/748b9cbf-0ed0-42bd-b792-92bc3b4502c9_1.ec762f2b42295a479cfbb57f77da838f.jpeg?odnHeight=450&odnWidth=450&odnBg=FFFFFF

CC72
2 februari 2018 · 1 661 Inlägg

Wazte skrev:
okej, tack för svar. Har redan köpt nya däck till syrran då hon behövde bilen till jobbet och däckmaskin/balansering har jag tillgång till själv så har bytt däcken så dom ligger bara här och skräpar just nu men jag vet inte riktigt om man vågar slänga dom ifall dom går att använda "snål" big_smile Har till och med fått tag på slang så tror jag ska testa på ett hjul och se hur det blir men som du säger däcket / däcken kan ju trasas sönder och slangen kanske tittar ut yikes

Blir ju kanonbra om det händer något efter vägen och du frontar med till exempel en barnfamilj.
Däcken är skräp, inse fakta.

torsen
2 februari 2018 · 7 238 Inlägg

Evildan skrev:
Det här är det enda dom duger till.
https://i5.walmartimages.com/asr/748b9c … nBg=FFFFFF

Hahaha!

zemet
2 februari 2018 · 4 041 Inlägg

Jag funderar på om dom skulle gå att använda till en släpkärra eller nåt sånt. Men fyfan va jobbigt om man får punktering pga dom jävla däcken.

Men skall du ha det till en 30 kärra skulle du kunna fylla däcken med skum och gå att använda till något sådant ändamål?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Muttley
2 februari 2018 ·

Man blir förundrad.  Om man funderar på att testa eller ens sätta de på en kärra är vansinne.
Kasserade däck som blivit skurna i har inte på vägen att göra.   

Gör en gunga av skiten och kör inte med de överhuvudtaget om du inte håller till långt ut i skogen utanför allmänheten.

zemet
5 februari 2018 · 4 041 Inlägg

Muttley skrev:
Man blir förundrad.  Om man funderar på att testa eller ens sätta de på en kärra är vansinne.
Kasserade däck som blivit skurna i har inte på vägen att göra.   

Gör en gunga av skiten och kör inte med de överhuvudtaget om du inte håller till långt ut i skogen utanför allmänheten.

Varför skulle det vara så vansinnigt att fylla dem med skum och använda på en 30 kärra?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Muttley
5 februari 2018 ·

zemet skrev:

Muttley skrev:
Man blir förundrad.  Om man funderar på att testa eller ens sätta de på en kärra är vansinne.
Kasserade däck som blivit skurna i har inte på vägen att göra.   

Gör en gunga av skiten och kör inte med de överhuvudtaget om du inte håller till långt ut i skogen utanför allmänheten.

Varför skulle det vara så vansinnigt att fylla dem med skum och använda på en 30 kärra?

För att den används på allmän väg och ställer till jävelskap för oss normal människor.   

Vi normala människor är nog trötta på de som chansar med sitt skit smile

volvo245amazon
5 februari 2018 · 110 Inlägg

Du har själv svarat - slangen kan titta ut efter ett tag.
Tänk om det händer något - kan du leva med det?
Slängd dom bara - har inget på vägarna att göra!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang