Främre delen av avgasröret trasigt och nu startar inte bilen? Ford focus 2003

Linuss89
16 mars 2018 · 10 Inlägg

Främre avgasröret har varit trasigt och häromdagen så började bilen låta ännu mer och sen dagen efter starta den inte. Verkar som den gått sönder vid grenröret.

Men nån som vet vad felet kan vara? Varför den inte startar.



Redigerade rubriken en aning.

Med vänlig hälsning mod

Dennis99
16 mars 2018 · 26 Inlägg

är ganska säker att det som hänt med avgasröret inte påverkar om bilen starta. jag skulle börjat med att checka.

har du gnista ? får den bränsle ?

Om den inte får bränsle checka då bränsle relä och om du har möjlighet kan du även titta om du har nåt bränsletryck och om du inte har det skulle jag börja med att byta bränsle filtret om det kan vara igensatt så det inte kommer fram nån soppa men tror mest på att soppa pumpen är kass och behöver bytas i så fall.

om du vet att allt med bränslet fungerar titta då om du har nån knista om du inte har det så kan det va så att tex tändspolen gett upp eller nåt annat med tändningen.

hoppas du hittar på felet.

Senast redigerat av Dennis99 (16 mars 2018)

Linuss89
16 mars 2018 · 10 Inlägg

Dennis99 skrev:
är ganska säker att det som hänt med avgasröret inte påverkar om bilen starta. jag skulle börjat med att checka.

har du gnista ? får den bränsle ?

Om den inte får bränsle checka då bränsle relä och om du har möjlighet kan du även titta om du har nåt bränsletryck och om du inte har det skulle jag börja med att byta bränsle filtret om det kan vara igensatt så det inte kommer fram nån soppa men tror mest på att soppa pumpen är kass och behöver bytas i så fall.

om du vet att allt med bränslet fungerar titta då om du har nån knista om du inte har det så kan det va så att tex tändspolen gett upp eller nåt annat med tändningen.

hoppas du hittar på felet.

Hej.
Tack för svar.

Var ute ikväll och kollade med en kompis som är mer kunnig än mig. Vi försökte starta bilen och kollade olika saker. Men inget fungerade. Den tänder till ibland. Vi rullade bilen en meter och märkte då att det var en bensinpöl som var precis under där grenröret sitter så kanske nån slang där tagit stryk när grenröret gått av?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang