7013
Sök

Roliga/Udda orsaker till varför en säljare vill sälja sin bil.

Vettemannen
6 maj 2018
jaka54 skrev:
Hej!
När jag pluggade nere i Linköping -79-82 och pendlade dit  med en Amazon -64 så kostade soppan (95okt) runt 3kr lit. Och jag tänkte ...Soppan kommer aldrig, aldrig att kosta 5kr liten... Det var liksom omöjligt.

Haha, det där låter bekant. När man var 16 år (1972) sa vi grabbar att om bensinen kostar 2 kr litern när man ska ta körkort är det knappt någon idé att skaffa bil för man har inte råd att tanka iaf. Tydligen så har bensinen ännu inte uppnått sitt rätta värde för man tankar fortfarande utan att blinka.

/Benny

Vettemannen
6 maj 2018
Hybrid_ skrev:
Muttley skrev:
Vettemannen skrev:
Vi lite "äldre stofiler" minns ganska väl att bensintapparna stängde kl 18 på vardagar och kl 13 på lördagar. Söndagsstängt var det givetvis. Men oj vilket framsteg när sedelautomaterna kom, man matade dessa med papperstior. Minns inte men fick man 3-4 liter soppa för en tia? Nån annan "stofil" som minns detta.

/Benny

Denne form av anläggning (pumparna) är jag uppväxt med när jag körde moppe.  Inte så längesen (kan man tycka)  Kan bensinen ha kostat 6-7 kr då? Brukade tanka för 20 kr per gång och kunde köra länge.  Tror vi hade texaco här.

http://cdn.simplesite.com/i/0e/d9/28316 … h1280_.jpg

Onödigt vetande: Min Sambos pappa designade logon "tapp" Ska visa honom fotot.

Det måste vara mycket nostalgi i detta för honom. smile

/Benny

Avstängd
10 388 Inlägg
7 maj 2018
Vettemannen skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
När jag pluggade nere i Linköping -79-82 och pendlade dit  med en Amazon -64 så kostade soppan (95okt) runt 3kr lit. Och jag tänkte ...Soppan kommer aldrig, aldrig att kosta 5kr liten... Det var liksom omöjligt.

Haha, det där låter bekant. När man var 16 år (1972) sa vi grabbar att om bensinen kostar 2 kr litern när man ska ta körkort är det knappt någon idé att skaffa bil för man har inte råd att tanka iaf. Tydligen så har bensinen ännu inte uppnått sitt rätta värde för man tankar fortfarande utan att blinka.

/Benny

2kr 1972 motsvarade 2017 14 kr, så så galen skillnad är/var det inte wink

(då inte för att göra tråden till en bensinpristråd iofs)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök