6017
Sök

”Köpråd” Camaro/Firebird -93-02

4 Inlägg
3 augusti 2018
Trådstartare
Tjena!

Är lite sugen på en sport/sommar bil och har snöat in lite på Camaro/Firebird vill helst inte lägga mer än 100kkr max 150kkr.
Har kollat runt och läst och funderat.
V8 är det som gäller skulle helst vilja ha en ls men då blir inte utbudet så stort. Helst en cab då blev utbudet ännu mindre.
Min stora fundering just nu är hur mycket ska man dra öronen åt sig om bilen haft salvage titel i USA innan import? Eller se det som ett prutargument?
Något särskilt man ska titta/lyssna efter mer än lådan och bakaxeln?

Har jag missat någon bil när jag kollat runt?
4-5sitsig cab i nämnda prisklassen? Kan tilläggas att jag hade Mustang med på listan dock tycker jag dem e fula innan -05 och insåg när jag provsatt en att dem är ganska små och trånga för mig som är ca 190cm 100kg vilket ledde till att dem dels inte fanns i prisklassen och dels inte föll i smaken.

Vettemannen
3 augusti 2018
Andezz skrev:
Tjena!

Är lite sugen på en sport/sommar bil och har snöat in lite på Camaro/Firebird vill helst inte lägga mer än 100kkr max 150kkr.
Har kollat runt och läst och funderat.
V8 är det som gäller skulle helst vilja ha en ls men då blir inte utbudet så stort. Helst en cab då blev utbudet ännu mindre.
Min stora fundering just nu är hur mycket ska man dra öronen åt sig om bilen haft salvage titel i USA innan import? Eller se det som ett prutargument?
Något särskilt man ska titta/lyssna efter mer än lådan och bakaxeln?

Har jag missat någon bil när jag kollat runt?
4-5sitsig cab i nämnda prisklassen? Kan tilläggas att jag hade Mustang med på listan dock tycker jag dem e fula innan -05 och insåg när jag provsatt en att dem är ganska små och trånga för mig som är ca 190cm 100kg vilket ledde till att dem dels inte fanns i prisklassen och dels inte föll i smaken.

Motorn givetvis.

/Benny

6 256 Inlägg
3 augusti 2018
När det gäller salvage title tycker jag det gör ganska stor skillnad beroende på vad som hänt med bilen. Om den stått under vatten i någon översvämning är det inte så kul, men om den bara varit med om en mindre krock och blivit seriöst upprättad gör det inte så mycket.

4 Inlägg
3 augusti 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Motorn givetvis.

/Benny

Såklart glömde det uppenbara...

Svarte_Orm skrev:
När det gäller salvage title tycker jag det gör ganska stor skillnad beroende på vad som hänt med bilen. Om den stått under vatten i någon översvämning är det inte så kul, men om den bara varit med om en mindre krock och blivit seriöst upprättad gör det inte så mycket.

Okey så en krockad korrekt lagad är inget att oroa sig för? blir dock lite fundersam när en av dem dyraste bilarna man kollar på varit utsatt för 2 krocker (Väsnter sida kollision med fordon och frontat träd) och sen står inte vad som orsakat salvage title dock Florida 2004 så känns som de mycket väl kan ha varit översvämning eller orcan som orsakat det...

6 256 Inlägg
3 augusti 2018
Problemet med salvage title är att även om man får ett bra pris och bilen är ok så blir den ju svår att sälja vidare så småningom

Vettemannen
3 augusti 2018
Ja, inte skulle jag köpa en bil med Salvage Title. Det finns så många andra att välja på.

/Benny

Fri fart för ett fritt folk!
14 912 Inlägg
3 augusti 2018
Vettemannen skrev:
Ja, inte skulle jag köpa en bil med Salvage Title. Det finns så många andra att välja på.

/Benny

fast om man tittar lite så kan en  bucklig dörr räknas som en Salvege title.. men oxå kan det vara en bil som gått 200mph rätt in i en bergvägg..  så det säger väldigt lite om bilen.    finns inget logik i usa på något..    sen är det ju så sjukt överpriser på den typen av bilar här i sverige...  det där är ju inga dyra bilar  dom kosta ju knappt 150k nya...

Kör fort så hinner inget hända...

1 661 Inlägg
4 augusti 2018
Growe skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

fast om man tittar lite så kan en  bucklig dörr räknas som en Salvege title.. men oxå kan det vara en bil som gått 200mph rätt in i en bergvägg..  så det säger väldigt lite om bilen.    finns inget logik i usa på något..    sen är det ju så sjukt överpriser på den typen av bilar här i sverige...  det där är ju inga dyra bilar  dom kosta ju knappt 150k nya...

Tillgång och efterfrågan sätter priset.

4 Inlägg
4 augusti 2018
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Problemet med salvage title är att även om man får ett bra pris och bilen är ok så blir den ju svår att sälja vidare så småningom

Vettemannen skrev:

/Benny

Growe skrev:

Jo har förstått att de kan va svårare att sälja och att det kan medföra risker så får nog bli en som inte varit salvage stämplad just eftersom det inte finns någon information om mer exakt vad som hänt i dem flesta fallen och vissa tycks varit med om ganska mycket...

CC72 skrev:
Tillgång och efterfrågan sätter priset.

Ja så är det ju bilen är ju värd vad någon är beredd att betala för den sen är frågan om säljaren anser att det är bra nog...

men vissa saker känns inte helt logiska... som denna:
https://www.blocket.se/stockholm/Pontia … 12&w=2 den må vara vacker men 349.000?!

den bilen jag också kollat på som var anledningen till frågan om salvage var
https://www.blocket.se/gavleborg/Chevro … 12&w=3 fin utvändigt men tycks vara väldigt sliten invändigt jämfört med andra. varit med om 2 krockar och salvage i USA och är utlagd som en av dem dyraste camaro cabarna på blocket.

1 661 Inlägg
4 augusti 2018
Haha ja den första måste ha rökt på innan han satte prislappen.

Sök