4896
Sök

Hijackers bil

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Tja har en liten amerikanare som jag tänkte sänka rejält bak. Men vill ta mig över fartgupp när det komme är till kritan. Bilen har bladfjädring. Är det någon som har sänkt bilen rejält med sänkblock, plockat bort lite bladfjädring och sen monterat hijackers för att kunna höja den sen?
Har snöat in mig på hijackers då bilen inte är värd så mycket och att det är billigt i inköp smile

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Vet att folk med bubbla brukar montera hijackers

Avstängd
10 388 Inlägg
6 augusti 2018
På bubblorna gör det "någon centimeter".

Skulle jag ge mig på något liknande igen hade jag tagit "den dyra vägen" istället

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Så du tror inte man kan sänka en amerikanare rejält med sänkblock och ta bort några bladfjädrar? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
6 augusti 2018
Mnja, det var väl mer hijackers-biten jag tänkte på.

Sitter själv i funderingarna om att ett av projekten ska sänkas ordentligt. Men där blir det luft, luft luft runt om. Eller ja, ett "luft" till så det blir luft i alla hörn och inte bara tre wink

Men visst. Det kostar, så är det ju

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Jo det gör ju det smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 augusti 2018
Tar du bort några blad så blir det för mjukt. Fjädern (bladfjädern) tappar sin funktion om den inte är hyfsat rak i normalläget.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Så det är bara sänkblock som gäller för att få ner bilen på backen med bladfjädring?

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 augusti 2018
Ja typ. Visst kan man fuska men... Är man beredd att offra väghållning så är det ju dock en annan sak. Men då skulle jag försöka böja och sedan härda om fjädrarna, något man inte gör helt lätt hemma i radhusgaraget.

På riktigt gamla bilar med A-ram satte man även fjädrarna över ramen med långa klor. Men då pratar vi Rod/egen kaross.

Block måste ju kunna sänka en hel del? Borde räcka. Annars är det väl coils som gäller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

649 Inlägg
6 augusti 2018
Trådstartare
Det är en dodge dart. Så den har självbäeande kaross. Med bladfjädrar bak och toriaions fjädrar fram som man kan höja och sänka som man vill genom att skruva.
Tänkte höja lite fram och sänka den rejält bak. Men vill kunna höja bak när man ska över fartgupp smile

Sök