Besiktigad med två tvåor sedan avställd och besiktigad med två nya tvåor vad gäller?

SweetSilvertejp
14 augusti 2018 · 2 Inlägg

Hej besiktigade min bil i januari med två tvåor och eftersom jag inte var något vidare sugen på att meka med bilen i det bittra januarivädret så ställde jag av den och inväntade bättre väder.
Och nu när det dina vädret kom så reparerade jag bilen efter protokollet och släckte de ursprungliga tvåorna.
Men vi besiktningen så gav de mig istället två nya tvåor, så jag undrar vad som gäller? kan jag köra i en månad eller har jag körförbud? det kanske bara är jag som är trögfattad här men är tacksam för svar.
Och om ni tycker det är lite luddigt skrivet så ursäkta mig.

Nybergrobin
14 augusti 2018 · 2 378 Inlägg

Det står ju på pappret? tongue

SweetSilvertejp
14 augusti 2018 · 2 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Det står ju på pappret? tongue

Hehe Ska se om jag hittar det då det var sambon som besiktigade den och hon har en tendens att slänga "mindre viktiga papper"

Tänkte mestadels på om körförbudet har upphört och ett nytt kommer börja gälla eller om det gamla fortfarande gäller?

Nybergrobin
14 augusti 2018 · 2 378 Inlägg

Jag är ganska säker på att du får en vecka på dig.

Slash Saabifierad
15 augusti 2018 · 2 026 Inlägg

Det finns inga tvåor i dag, det finns fel som du behöver åtgärda till nästa besiktning och fel som du måste åtgärda så snart som möjligt och göra en efterkontroll, måste du göra det sistnämnda har du inte någon månad på dig att glida runt med bilen hur som helst utan du får enbart rulla närmaste väg till och från verkstad och besiktning.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
caromania Forummoderator
15 augusti 2018 · 9 296 Inlägg

Slash skrev:
Det finns inga tvåor i dag, det finns fel som du behöver åtgärda till nästa besiktning och fel som du måste åtgärda så snart som möjligt och göra en efterkontroll, måste du göra det sistnämnda har du inte någon månad på dig att glida runt med bilen hur som helst utan du får enbart rulla närmaste väg till och från verkstad och besiktning.

Precis så är det!

On den besiktning som senast gjorde var en efterkontroll så är det ovanligt att de då lägger till ”nya fel” men självklart kan det hända om det är något uppenbart som sticker ut.

Du får be din sambo leta upp pappret. Ni kan även söka upp bilen på transportstyrelsens hemsida via ”fråga på annat fordon” och där se när bilen ska besiktigas igen. Bör synas där tycker jag om det blev ”efterkontroll” eller ”bra att veta som ska åtgärdas så snart som möjligt”.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
15 augusti 2018 · 7 286 Inlägg

klart dem kan hitta fler(nya) fel på en bil vid en test,, händer dagligen,, dem får till och med sätta nya anmärkningar vid efterkontroll om dem är allvarliga,

alltså du kommer in på efterkontroll för ex  dåligt lyse,, men under den testen ser besmannen att det är kordbrott som någon missat, då får man vackert återkomma IGEN

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Japp, där jag besiktigar så hörde jag  besiktningsmannen säga åt en kund att han var VÄLKOMMEN tillbaka t o m..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
spillolja
15 augusti 2018 · 4 020 Inlägg

Om jag förstått det hela rätt så har Sweetsivertejp besiktigat bilen och fått underkänt, föreläggandet har gått ut och en helt ny fullständig besiktning har utförts där nya fynd har gjorts

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vita_Vargen
15 augusti 2018 · 1 281 Inlägg

spillolja skrev:
Om jag förstått det hela rätt så har Sweetsivertejp besiktigat bilen och fått underkänt, föreläggandet har gått ut och en helt ny fullständig besiktning har utförts där nya fynd har gjorts

Så jag också förstod det. I det fallet gäller 1 månad om ingen av felen är återkommande. Ifall han vid tidigare besiktningen haft samma fel gäller 1 vecka.

spillolja
15 augusti 2018 · 4 020 Inlägg

Man har alltid 2 månader på sig att ombesiktiga räknat från fullständig besiktning

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang