Jag ska köpa en ny bil imorgon. Det är en Volkswagen Passat 2.0 FSI 2007 Kombi

Saab---93
30 september 2018 · 72 Inlägg

Hej på er!

Jag ska köpa en ny bil imorgon eller snarare (begagnad bil) Det är en Volkswagen Passat 2.0 FSI 2007 Kombi.
Jag har redan kollat igenom allt på bilen o provkörd bilen o kollat igenom alla papper så den delen är lugnt. Men min enda fråga är finns det några kända fel på just dessa bilar som jag borde känna till?

Uppskattar för SERIÖSA svar!
Om ni tänker svara drygt så behöver ni inte skriva alls TACK!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 september 2018 · 17 478 Inlägg

Ovlov447 skrev:
Hej på er!

Jag ska köpa en ny bil imorgon eller snarare (begagnad bil) Det är en Volkswagen Passat 2.0 FSI 2007 Kombi.
Jag har redan kollat igenom allt på bilen o provkörd bilen o kollat igenom alla papper så den delen är lugnt. Men min enda fråga är finns det några kända fel på just dessa bilar som jag borde känna till?

Uppskattar för SERIÖSA svar!
Om ni tänker svara drygt så behöver ni inte skriva alls TACK!

Du bör nog göra en liten googling på TFSI och FSI från VW...

https://www.mestmotor.se/automotorsport … tar-salja/

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
30 september 2018 · 4 025 Inlägg

En 07:a borde vara inkörd vi detta laget, har den gått väldigt långt ?

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 september 2018 · 4 917 Inlägg

Köp den och meddela oss om det verkligen stämmer , vetja.  .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 september 2018 · 17 478 Inlägg

En sak som TS inte kan kolla hos handlaren är hur mycket olja den sörplar i sig. En riskfaktor de får leva med.
Framgår inte hur långt den gått, om det är manuell eller robot.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
30 september 2018 · 4 250 Inlägg

Ovlov447 skrev:
Hej på er!

Jag ska köpa en ny bil imorgon eller snarare (begagnad bil) Det är en Volkswagen Passat 2.0 FSI 2007 Kombi.
Jag har redan kollat igenom allt på bilen o provkörd bilen o kollat igenom alla papper så den delen är lugnt. Men min enda fråga är finns det några kända fel på just dessa bilar som jag borde känna till?

Uppskattar för SERIÖSA svar!
Om ni tänker svara drygt så behöver ni inte skriva alls TACK!

vill inte verka tjatig och fylla denna tråd med 100 sidor av samma tjat så läs gärna här på forumet de 100tals trådar om vad folk tjatar om dessa bilar, jag personligen rör inte på nått tyskt om det inte är nått skrot som ska sladdas på vintern för en tusenlapp, men såklart får alla göra som dom vill, vissa rullar 500000mil och vissa rullar inte ens förbi fabriken, Vill absolut inte starta en bomb här inne nu men läs gärna ordentligt om dsg, kamdkedja, hög oljeförbrukning, bränslepumpar, rost, osv osv osv. Resten är upp till dig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang