Köpa en billig bil

Johansson-
28 oktober 2018 · 3 Inlägg

Hej! Jag är på jakt efter en billig bil 0-20 tkr. Vilken modell ska man satsa på? Vill ha en bil som är pålitlig och som inte behöver stå på verkstaden varje vecka. Vad rekommenderar ni?

Saab 9-3 Aero "Ramme" (2001)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 oktober 2018 · 14 041 Inlägg

Johansson- skrev:
Hej! Jag är på jakt efter en billig bil 0-20 tkr. Vilken modell ska man satsa på? Vill ha en bil som är pålitlig och som inte behöver stå på verkstaden varje vecka. Vad rekommenderar ni?

0-20000 kan ju inte bli så mycket bil. Pålitlig för dom pengarna.....nja. Vet inte. Nån gammal 740 kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
28 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

Allt eller inget, och vad jag menar med det är att alla bilköp för "noll" pengar är en risk. Grannen köpte en v70 från -99 för nästan ingenting, men han har fått krångla en hel del för att få den duglig och har en del krångel kvar. 

Skulle jag köpa en riktigt billig bil skulle jag snarare syna ägaren/säljaren än bilen. Att köpa en "på pappret" pålitlig bil kan vara riskfullt. Men för att göra en seriös rekommendation så säger jag en Rover 420 eller en Rover 620si. Gratis bilar som ofta ägts av någon äldre person som bara använt bilen som bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang