tjena behöver tips på hur jag byter packbox på v70n den som sitter mellan växellåda och motor . vanlig 140 hk manuell bil . speciella vertyg ? eller tips på lättaste dätt att få av växellådan för en vanlig hemma meckare ?
det räcker med en lite större träregel eller något.det ska bara hålla upp motorn medans man tar bart ramen under som håller upp låda och motorn.lägg träregeln eller något annat över motorrummet och spänn upp med spännband.
det räcker med en lite större träregel eller något.det ska bara hålla upp motorn medans man tar bart ramen under som håller upp låda och motorn.lägg träregeln eller något annat över motorrummet och spänn upp med spännband.
men måste ja inte sänka motorpaketet när ramen är borta eller kan man lirka ut den hängandes på sin plats ? för kan ja ha kvar motorn i samma position så borde de ju räcka med kraftig regel mvh
Jo ioförsig. Men du bör ha motorn hängandes i "balken" som jag skrev om tidigare.
självklart ska man sätta fast motorn innan man släpper subframen med hjälp av tex en sådan här https://www.biltema.se/bil---mc/verksta … 2000021465 original ser inte riktigt likadan men principen är den samma.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.