Försvinner kylarvätska megane 2002

Smurfen40
24 november 2018 · 689 Inlägg

Såg igår att kylarvätska hade sjukligt.
Inte mycket utan ifrån full behållare till halvfull behållare på ca 2 månader  ca 150 mil.
Oljan ser ok ut och kylarvattnetvser ok ut.
Ser inget läckage.
Ryker inte mer vit än andra bilar i denna fuktiga årstid.
Min tanke är locket till behållaren alt motorvärmaren men svårt att felsöka då det inte är några större mängder som verkar försvinna ju
Några förslag??

Senast redigerat av Smurfen40 (24 november 2018)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 november 2018 · 17 483 Inlägg

Smurfen40 skrev:
Såg igår att kylarvätska hade sjukligt.
Inte mycket utan ifrån full behållare till halvfull behållare på ca 2 månader  ca 150 mil.
Oljan ser ok ut och kylarvattnetvser ok ut.
Ser inget läckage.
Ryker inte mer vit än andra bilar i denna fuktiga årstid.
Min tanke är locket till behållaren alt motorvärmaren men svårt att felsöka då det inte är några större mängder som verkar försvinna ju
Några förslag??

Du har ett stabilt psyke min vän! Jag hade kört den bilen över kajkanten för länge sen big_smile

Torka rent och ha lite koll på om du kan se var det har runnit (Om det är från "ovansida" motorn)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Smurfen40
24 november 2018 · 689 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Smurfen40 skrev:
Såg igår att kylarvätska hade sjukligt.
Inte mycket utan ifrån full behållare till halvfull behållare på ca 2 månader  ca 150 mil.
Oljan ser ok ut och kylarvattnetvser ok ut.
Ser inget läckage.
Ryker inte mer vit än andra bilar i denna fuktiga årstid.
Min tanke är locket till behållaren alt motorvärmaren men svårt att felsöka då det inte är några större mängder som verkar försvinna ju
Några förslag??

Du har ett stabilt psyke min vän! Jag hade kört den bilen över kajkanten för länge sen big_smile

Torka rent och ha lite koll på om du kan se var det har runnit (Om det är från "ovansida" motorn)

Haha jag håller med dig det är det ena efter andra så det är absolut den sista franska bilen jag äger och efter ca 20 bilar på 5-6 år så börjar frugan bli arg men det är snart dags för besiktning och då får man se vad man får på den
.kanske läge för ett byte utan att tanten får spel på mig.

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
spillolja
25 november 2018 · 4 025 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Du har ett stabilt psyke min vän! Jag hade kört den bilen över kajkanten för länge sen big_smile

Nu ska du inte vara elak, särskilt när vi närmar oss juletider, fördelen med en Renault är att den hålls i ordning med städig mek och omvårdnad

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
uhlin
25 november 2018 · 2 834 Inlägg

En fråga: var bilen kall då du kollade? Börjar ju bli kallare ute nu och då är det normalt att nivån blir lite lägre.

Smurfen40
26 november 2018 · 689 Inlägg

uhlin skrev:
En fråga: var bilen kall då du kollade? Börjar ju bli kallare ute nu och då är det normalt att nivån blir lite lägre.

Hmm
Hade väl kört någon km till bensinstationen så varm var den absolut inte.
Fyllde upp till max nu i lördags så ska hålla koll på den ett tag framåt.

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang