Volvo v70 2,4diesel startar icke

Moheisenjr7
4 januari 2019 · 41 Inlägg

hejsan!
Tänkte fråga åt en polare..
Det är nämligen som såhär att min polare har en volvo v70 09 163 hk. vi var ute och körde rejält med den i ca 200 blås precis innan nåt skumt inträffade. mitt i den höga farten så kändes som att bilen tappade all ork och ingen respons på gasen. vi saktade naturligtvis ner och då blev gasresponsen lite bättre men då varvade motorn bara utan fartökning, vi var helt säkra då på koppling eller växellåda (Automatlåda) vi kunde inte köra mer än 30 vid nästan maxvarv, det var helt skumt därmed våra misstankar på koppling eller låda. vi lät den stå under natten och imorse tänkte vi felsöka men den vägrade starta, helt tvärdöd. någon som upplevt samma sak på sin v70? Hur kan man felsöka problemet?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 januari 2019 · 14 007 Inlägg

Moheisenjr7 skrev:
hejsan!
Tänkte fråga åt en polare..
Det är nämligen som såhär att min polare har en volvo v70 09 163 hk. vi var ute och körde rejält med den i ca 200 blås precis innan nåt skumt inträffade. mitt i den höga farten så kändes som att bilen tappade all ork och ingen respons på gasen. vi saktade naturligtvis ner och då blev gasresponsen lite bättre men då varvade motorn bara utan fartökning, vi var helt säkra då på koppling eller växellåda (Automatlåda) vi kunde inte köra mer än 30 vid nästan maxvarv, det var helt skumt därmed våra misstankar på koppling eller låda. vi lät den stå under natten och imorse tänkte vi felsöka men den vägrade starta, helt tvärdöd. någon som upplevt samma sak på sin v70? Hur kan man felsöka problemet?

Ursäkta min okunnighet men har en Volvo med automatlåda, har den koppling? Kolla alla oljor och vätskor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 januari 2019 · 4 917 Inlägg

Med tanke på behandlingen bilen fick så har den nog gjort sitt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 januari 2019 · 14 007 Inlägg

bagatellen skrev:
Med tanke på behandlingen bilen fick så har den nog gjort sitt..

Det känns lite så va! Sönderblåst motor.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 januari 2019 · 17 385 Inlägg

Tryckröret till turbon har åkt av eller gått sönder. Samma hände mig. Bilen gick inte att köra upp för en liten backe ens.

Fast den borde ju starta utan problem, det gjorde min.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Moheisenjr7
5 januari 2019 · 41 Inlägg

jo absolut fick den känna på fan i mig tung högerfot och till följd av det ville den inte vara med i leken längre, men det är ändå lustigt att den inte vill starta efter en natt dessutom efter att den gick fint på tomgång och den varvade mjukt och jämnt genom hela registret utan missljud...

ottorb
5 januari 2019 · 320 Inlägg

jag hade nog läst av felkoderna att börja med
sen när har varit olja bytt i automatlådan? jag har varit med om att kylaren till lådan var tilltäppt så bilen drev inte

Utmarks-Loke
5 januari 2019 · 5 814 Inlägg

Får den något bränsle? Filtret kanske är tätt.

Moheisenjr7
8 januari 2019 · 41 Inlägg

Bilen är på verkstaden och de kunde se att multiremmen var dålig och hoppat av, förmodligen har den gått mot kamremmen så den har kuggat sig... de visste inte mer än så. får troligtvis ett slutligt besked i veckan hur det ligger till gällande motorns skick

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang