Köpråd: Mercedes W211 E240 -05.

Forum- och sitemoderator · 11 390 Inlägg
Skrivet 8 januari · Inlägg av trådskaparen #1

Inget jag vill ha och köra med kan kan köpa den billigt av en herre som ska sluta köra bil. Extrabil eller bara sälja vidare. Bilen i sig är i mint condition. Aldrig stått ute en natt i princip. Allt fungerar som det ska. Men! Det finns alltid ett men med gamla mersor...

När man står vid ett  trafikljus/korsning med växeln i D och ska köra iväg så rycker den till lite och tappar kraft i en sekund innan den drar iväg. Inget som någon skulle missa. Det märks. I övrigt så fungerar och växlar den perfekt. Den har nylogen varit inne på service och då kollades även tändstiften men dessa tyckte verkstaden såg bra ut och skulle inte bytas ut. Delvis på grund av att "De är dyrare än Brännvin" och hade inte löpt den sträcka som krävdes för schemalagt byte.

Det kan ju vara vad som helst..? Eller någon som har en idé? Ingen större vits att köpa en billig bil även om den är fin och det krävs reparationer för samma summa senare.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
2 745 Inlägg
Skrivet 9 januari #2

provkör skiten en lite längre sträcka kanske och kolla om samma symptom finns, herren kanske inte har kört me den så mke och grejerna kanske är lite rostiga. Som du sa, tyskarna kan kosta en arm eller ett ben ibland ifal det behöver fixas nånting. Man tror att man kommer att göra en kap men endå inte^^ så länge man inte får en gratis av nån kanske. Eller sälj vidare till nån som inte märker det^^


Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang