Köpråd BMW 520 2015 xdrive 13800 mil 180 000:-

alexandergre
13 januari 2019 · 63 Inlägg

Hej Har hittat en BMW 5 serie med en tidigare ägare (medicinföretag).

svart sedan
automat
13 800 mil
diesel
dragkrok
190hk
hifi ljudsystem
skinn
sportstolar
regnsensor
parksensor fram o bak
alltid servad hos BMW
rattvärmare
sport-ratt
utökad mobilstöd
skatt: 1700 kr
allround däck.

skador: lite stenskott på huven. Minde skinnskada på skinnet fram höger. Lite skakningar pga obalanserad bakdäck (det ska dem åtgärda innan köpet). Jag provkörde och det var väldigt trevligt. Ha en gammal Volvo v40 just nu. Säljaren säljer det för 180 000. När jag tittar på blocket så är liknande bilar mycket dyrare.

Håller jag på att bli lurad här? Vad ska jag titta på egentligen? Har aldrig haft BMW eller Dieselbil.
Är det vid 16tmil partikelfiltret måste bytas? Kan man se när det måste ske ett byte?
Har liknande BMW bilar reservhjul?

Tack så mycket.

goodmusic
13 januari 2019 · 4 Inlägg

16k, kamkedjebyte.
Partikelfilter byter man väl när bilen börjar hosta, eller gå dåligt? Inget kan väl gå sönder för att man kör för långt med filter, men trasiga kedjor är inte att rekomendera.
Det går att rengöra filter med högtryck och baka dem i en ugn som är stor nog att rymma ett filter. Finns firmor som gör sånt .

goodmusic
13 januari 2019 · 4 Inlägg

Det med miltal behöver inte vara så dåligt, beror mer på hur man skött bilen. Kanske lämna in till besiktning som kan berömma extra punkter? Kostar nån femhundring, kanske är värt det .

Janneutanb
13 januari 2019 · 7 271 Inlägg

goodmusic skrev:
16k, kamkedjebyte.
Partikelfilter byter man väl när bilen börjar hosta, eller gå dåligt? Inget kan väl gå sönder för att man kör för långt med filter, men trasiga kedjor är inte att rekomendera.
Det går att rengöra filter med högtryck och baka dem i en ugn som är stor nog att rymma ett filter. Finns firmor som gör sånt .

Kamkedjebyte vid 16,000 mil?
Har jag aldrig hört förr.

Partikelfiltret byter man när det behövs, om omöjligt att gissa när det byts då det varierar enormt beroende på hur bilens sköts och körs. Kan säkert köra över 30k mil om det görs rätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang