Har Audi och VW problem med TFSI 1,4 motorerna ??

spillolja
13 januari 2019 · 4 025 Inlägg

mag skrev:
Hallå ! Jag äger en 1,4 tsi 122 HP . Snart kört tio tusen mil och tycker den känns kanon i motorn men jag har kanske haft tur .......

Ahh  då har ni en sån där fantastisk kärra som jag har, jag har kört 13.000mil med min och den går kanon

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
caromania Forummoderator
13 januari 2019 · 9 296 Inlägg

Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
13 januari 2019 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:
Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

Det är ingen som sagt annorledes. Men, de flesta av oss (alla, inte bara vagfolk) vet också att billtillverkarna i större och större utsträckning försöker slippa ta ansvar. Speciellt så länge det inte handlar om något som "var och varannan bil drabbas av".

Vi (dvs "de flesta av oss alla") vet också att det är ENORM skillnad mellan verkstad/butik och verkstad/butik, och inte helt ovanligt också mellan person och person inom samma verkstad/butik.

Spontant har jag svårt att tro (ja tro) att AUDI Sverige anser att en ryckande motor är en "egenskap". Där får TS påstå vad han vill, så länge jag inte ser ett uttalande som styrker det, säger jag att det är en ordentlig hög tjurskit. Inte för att det är AUDI, utan för att jag helt sonika inte tror på det.
Att man på mer lokal nivå skulle försöka med att komma undan med det, betvivlar jag inte alls.

Sen är det ju som så att det är ytterst få av "oss" (vag:are) som är extremfanatiker och därigenom per automatik vägrar tro att VAG har några fel. Skillnaden är att när vi (vag:are) efterfrågar någon form av statistik eller faktiska siffror när vi tröttnar på folks rantande, så väljer somliga (nej jag tänker inte peka på några namn, det ger liksom inget) att tolka det i SIG som förnekelse.

Senast redigerat av it_mutt (13 januari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BusterL2
13 januari 2019 · 19 Inlägg

caromania skrev:
Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

Precis, det är så jag också känner. Om man blir bannad från Audis Facebook sida så vad säger det om företaget.Kan dom inte svara på en enkel fråga , vad dom menade med ordet "egenskap"

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2019 · 13 742 Inlägg

caromania skrev:
Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

på Facebook finns det en sida som kallas Vagis och jag kan säga att där skojas det friskt om lysande motorlampor.   så nog är dom inbitna vw älskarna rätt införstådda i att dom har en del problem smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
it_mutt Avstängd
13 januari 2019 · 10 388 Inlägg

BusterL2 skrev:

caromania skrev:
Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

Precis, det är så jag också känner. Om man blir bannad från Audis Facebook sida så vad säger det om företaget.Kan dom inte svara på en enkel fråga , vad dom menade med ordet "egenskap"

Fast, det är inte bara Audi som inte svarar på enkla direkta frågor. Du gör ju inte heller det.

Vänd dig direkt till den som påstått att det är en "egenskap" till/för dig. Att anse att deras ansvariga för "sociala medier" ska svara åt/för någon annan som gjort det uttalandet, är bara galet och visar lite på brist förståelsen hur (kanske speciellt) större företag fungerar via sociala medier.

Sen är det ju vidare som så att ALL social media (även gorg) är ett privilegium att vara på, inte en rättighet. Du blev, inte under några omständigheter alls bannad för att du undrade vad "egenskaper" betyder, det är iaf något jag vågar satsa mitt liv på. Sen är det ju, just då allt på nätet ligger under privilegium-biten, som så att vem som helst får slänga ut dig från var som helst...utan någon som helst anledning.

Senast redigerat av it_mutt (13 januari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BusterL2
14 januari 2019 · 19 Inlägg

it_mutt skrev:

BusterL2 skrev:

caromania skrev:
Vi får väl ändå anta att en stor majoritet av audis bilar fungerar som de ska? Dvs utan spännande ”egenskaper”? Men även ni inbitna VAG-älskare måste ju hålla med om att det är ett förbannat uselt argument att bilens ryckande är ok för att andra provkörda bilar rycker de med?

Jag är anglofil. Jag vet precis vad roliga ”egenskaper” kan betyda, men om jag köper en by bil, oavsett märke då ska den väl för fan funka?!?

Precis, det är så jag också känner. Om man blir bannad från Audis Facebook sida så vad säger det om företaget.Kan dom inte svara på en enkel fråga , vad dom menade med ordet "egenskap"

Fast, det är inte bara Audi som inte svarar på enkla direkta frågor. Du gör ju inte heller det.

Vänd dig direkt till den som påstått att det är en "egenskap" till/för dig. Att anse att deras ansvariga för "sociala medier" ska svara åt/för någon annan som gjort det uttalandet, är bara galet och visar lite på brist förståelsen hur (kanske speciellt) större företag fungerar via sociala medier.

Sen är det ju vidare som så att ALL social media (även gorg) är ett privilegium att vara på, inte en rättighet. Du blev, inte under några omständigheter alls bannad för att du undrade vad "egenskaper" betyder, det är iaf något jag vågar satsa mitt liv på. Sen är det ju, just då allt på nätet ligger under privilegium-biten, som så att vem som helst får slänga ut dig från var som helst...utan någon som helst anledning.

Om jag som kund blir "misshandlad" av Audi så tycker jag att jag har all rätt att argumentera på Audis Facebook sida. Om ett av världens största bilmärken ( vw gruppen ) inte kan lämna ett svar på FB så får det stå för dom.Audi Sverige hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren håller tyst . Du tycker förstås att det är ok.

it_mutt Avstängd
14 januari 2019 · 10 388 Inlägg

BusterL2 skrev:

it_mutt skrev:

BusterL2 skrev:
Precis, det är så jag också känner. Om man blir bannad från Audis Facebook sida så vad säger det om företaget.Kan dom inte svara på en enkel fråga , vad dom menade med ordet "egenskap"

Fast, det är inte bara Audi som inte svarar på enkla direkta frågor. Du gör ju inte heller det.

Vänd dig direkt till den som påstått att det är en "egenskap" till/för dig. Att anse att deras ansvariga för "sociala medier" ska svara åt/för någon annan som gjort det uttalandet, är bara galet och visar lite på brist förståelsen hur (kanske speciellt) större företag fungerar via sociala medier.

Sen är det ju vidare som så att ALL social media (även gorg) är ett privilegium att vara på, inte en rättighet. Du blev, inte under några omständigheter alls bannad för att du undrade vad "egenskaper" betyder, det är iaf något jag vågar satsa mitt liv på. Sen är det ju, just då allt på nätet ligger under privilegium-biten, som så att vem som helst får slänga ut dig från var som helst...utan någon som helst anledning.

Om jag som kund blir "misshandlad" av Audi så tycker jag att jag har all rätt att argumentera på Audis Facebook sida. Om ett av världens största bilmärken ( vw gruppen ) inte kan lämna ett svar på FB så får det stå för dom.Audi Sverige hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren håller tyst . Du tycker förstås att det är ok.

Det är just det; du har ingen RÄTT att vara på FB alls. Så enkelt är det. Det ingår inte som någon automatisk rättighet i "livet". Lika lite som att jag har RÄTT att skita på din farstukvist. Men, att du blev utestängd från deras "sida" bara för att du frågade vad "egenskaper" betyder....stämmer med all sannolikhet inte riktigt med verkligheten.

Igen verkar du inte förstå riktigt hur många av de större företagens upplägg av biten med social media fungerar.
Att någon jobbar på/för ett företag innebär inte att denne per automatik _KAN_ svara på din fråga. Vad är det som är så svårgreppat i det för dig? Att deras ansvariga för social medier inte VET vad du dillar om, inte KAN svara på det du frågar om, eller helt enkelt inte FÅR svara på det, för att det inte ens smått är deras arbetsuppgift...är något som inte är så förbannat konstigt.

Är det VAG eller Audi du tycker ska svara? Det varierar uppenbarligen.

För övrigt står det klart och tydligt på Audi Sverige's FB sida;

"Men om du har frågor om din bil, service, återförsäljare eller dylikt, kontakta då vår kundservice på kundservice@audi.se eller ring på tel 08-120 810 50 (mån-torsdag 8-17, fredag samt dag före röd dag eller helgdag 8-16)"

Vad är det som är svårgreppat med det (texten i stycket ovan) tycker du?




Och ja givetvis tycker jag det!! Det förstår väl vem som helst att jag tycker? Speciellt när jag _absolut__inte_ påstått det.

Senast redigerat av it_mutt (14 januari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BusterL2
14 januari 2019 · 19 Inlägg

it_mutt skrev:

BusterL2 skrev:

it_mutt skrev:
Fast, det är inte bara Audi som inte svarar på enkla direkta frågor. Du gör ju inte heller det.

Vänd dig direkt till den som påstått att det är en "egenskap" till/för dig. Att anse att deras ansvariga för "sociala medier" ska svara åt/för någon annan som gjort det uttalandet, är bara galet och visar lite på brist förståelsen hur (kanske speciellt) större företag fungerar via sociala medier.

Sen är det ju vidare som så att ALL social media (även gorg) är ett privilegium att vara på, inte en rättighet. Du blev, inte under några omständigheter alls bannad för att du undrade vad "egenskaper" betyder, det är iaf något jag vågar satsa mitt liv på. Sen är det ju, just då allt på nätet ligger under privilegium-biten, som så att vem som helst får slänga ut dig från var som helst...utan någon som helst anledning.

Om jag som kund blir "misshandlad" av Audi så tycker jag att jag har all rätt att argumentera på Audis Facebook sida. Om ett av världens största bilmärken ( vw gruppen ) inte kan lämna ett svar på FB så får det stå för dom.Audi Sverige hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren håller tyst . Du tycker förstås att det är ok.

Det är just det; du har ingen RÄTT att vara på FB alls. Så enkelt är det. Det ingår inte som någon automatisk rättighet i "livet". Lika lite som att jag har RÄTT att skita på din farstukvist. Men, att du blev utestängd från deras "sida" bara för att du frågade vad "egenskaper" betyder....stämmer med all sannolikhet inte riktigt med verkligheten.

Igen verkar du inte förstå riktigt hur många av de större företagens upplägg av biten med social media fungerar.
Att någon jobbar på/för ett företag innebär inte att denne per automatik _KAN_ svara på din fråga. Vad är det som är så svårgreppat i det för dig? Att deras ansvariga för social medier inte VET vad du dillar om, inte KAN svara på det du frågar om, eller helt enkelt inte FÅR svara på det, för att det inte ens smått är deras arbetsuppgift...är något som inte är så förbannat konstigt.

Är det VAG eller Audi du tycker ska svara? Det varierar uppenbarligen.

För övrigt står det klart och tydligt på Audi Sverige's FB sida;

"Men om du har frågor om din bil, service, återförsäljare eller dylikt, kontakta då vår kundservice på kundservice@audi.se eller ring på tel 08-120 810 50 (mån-torsdag 8-17, fredag samt dag före röd dag eller helgdag 8-16)"

Vad är det som är svårgreppat med det (texten i stycket ovan) tycker du?




Och ja givetvis tycker jag det!! Det förstår väl vem som helst att jag tycker? Speciellt när jag _absolut__inte_ påstått det.

Så du tycker att man bara får ösa ros på Audis FB sida. Alla som är kritiska skall bannas. Är helt säker på att när du skall köpa en ny pryl oavsett vad ,så går du in på nätet och läser omdömen , både ris och ros . Med ditt argumenterande så vill du förbjuda all negativ kritik, eller att företagen skall ha all rätt att själv välja vad som får släppas fram.Vad är det som du inte förstår, jag ställer en fråga på Audis FB sida, dom hänvisar till återförsöljaren , mejlar återförsäljaren och där är man tyst.

Senast redigerat av BusterL2 (14 januari 2019)

it_mutt Avstängd
14 januari 2019 · 10 388 Inlägg

BusterL2 skrev:

it_mutt skrev:

BusterL2 skrev:

Om jag som kund blir "misshandlad" av Audi så tycker jag att jag har all rätt att argumentera på Audis Facebook sida. Om ett av världens största bilmärken ( vw gruppen ) inte kan lämna ett svar på FB så får det stå för dom.Audi Sverige hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren håller tyst . Du tycker förstås att det är ok.

Det är just det; du har ingen RÄTT att vara på FB alls. Så enkelt är det. Det ingår inte som någon automatisk rättighet i "livet". Lika lite som att jag har RÄTT att skita på din farstukvist. Men, att du blev utestängd från deras "sida" bara för att du frågade vad "egenskaper" betyder....stämmer med all sannolikhet inte riktigt med verkligheten.

Igen verkar du inte förstå riktigt hur många av de större företagens upplägg av biten med social media fungerar.
Att någon jobbar på/för ett företag innebär inte att denne per automatik _KAN_ svara på din fråga. Vad är det som är så svårgreppat i det för dig? Att deras ansvariga för social medier inte VET vad du dillar om, inte KAN svara på det du frågar om, eller helt enkelt inte FÅR svara på det, för att det inte ens smått är deras arbetsuppgift...är något som inte är så förbannat konstigt.

Är det VAG eller Audi du tycker ska svara? Det varierar uppenbarligen.

För övrigt står det klart och tydligt på Audi Sverige's FB sida;

"Men om du har frågor om din bil, service, återförsäljare eller dylikt, kontakta då vår kundservice på kundservice@audi.se eller ring på tel 08-120 810 50 (mån-torsdag 8-17, fredag samt dag före röd dag eller helgdag 8-16)"

Vad är det som är svårgreppat med det (texten i stycket ovan) tycker du?




Och ja givetvis tycker jag det!! Det förstår väl vem som helst att jag tycker? Speciellt när jag _absolut__inte_ påstått det.

Så du tycker att man bara får ösa ros på Audis FB sida. Alla som är kritiska skall bannas. Är helt säker på att när du skall köpa en ny pryl oavsett vad ,så går du in på nätet och läser omdömen , både ris och ros . Med ditt argumenterande så vill du förbjuda all negativ kritik, eller att företagen skall ha all rätt att själv välja vad som får släppas fram.

Jag vet inte om du inte läser vad jag skriver, eller helt enkelt inte förstår. Eller om det är en kombination.

1) SLUTA påstå att jag påstår saker som jag verkligen inte har påstått. Det är inte bara en fjantig argumentationsteknik, den är felaktig också. Så, lägg ner hittepåandet.

2) Du har ingen rätt att vara på någon sida alls på nätet<punkt>. Det är ett privilegium, inte en rättighet. Läs på om skillnaden och _lär_ dig skillnaden. Det innebär, mycket riktigt, fullt naturligt, att om jag inte vill ha det du skriver på min sida, så tar jag bort det. För på "min sida" har du inga rättigheter.

3) Om du använder ett forum (facebook, gorg, w/e) på ett vis som det INTE ska användas på. Så ja, då blir du antingen utslängd eller dina inlägg bortplockade. Det är inte svårare än så.

4) Om AUDI via sin facebooksida säger "Behöver du hjälp med detta, detta eller detta, då ska du vända dig till XXXXX _istället_ för att ta det här" så är man förbannat tydlig. DU gör då precis vad dom säger att du INTE ska göra. Och sen grinar du på ett annat forum om att Audi är dumma som tar bort dina inlägg...som dom sagt att du inte ska posta där...mmm...dumma Dumma DUMMA AUDI.


Men nu ska jag göra det lätt för dig; det handlar inte om vad JAG tycker att man ska göra på AUDIs FB-sida, det handlar om vad AUDI säger att du ska göra där, kontra vad du ska göra om du har frågor/saker som gäller ex.vis garantiärenden och så vidare. Igen; de är tydliga med vad som gäller. På företagens plattformar har de ALL rätt att välja vad de vill släppa fram<punkt>.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
14 januari 2019 · 9 296 Inlägg

Egentligen borde ämnet vara utagerat. Släpp det nu, alla parter innan ni blir otrevliga mot varandra, alternativt se till att ni håller er sakliga.
Tack.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
14 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Spontant kan man ju tycka att en bra utgångspunkt är att ta reda på om felet är åtgärdat på sin släde eller inte....innan man går lös på nätet. Men hey, that's me.


BusterL2 skrev:
[...] så är lite osäker om felet är fixat [...]

Senast redigerat av it_mutt (14 januari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BusterL2
14 januari 2019 · 19 Inlägg

it_mutt skrev:
Spontant kan man ju tycka att en bra utgångspunkt är att ta reda på om felet är åtgärdat på sin släde eller inte....innan man går lös på nätet. Men hey, that's me.


BusterL2 skrev:
[...] så är lite osäker om felet är fixat [...]

Vet inte om du jobbar för Audi eller ej , men som du försvarar märket så kan man nästan tro det.Men att jag skrev"osäker" har att göra med att verkstan "bara" skiftade tändspolarna sinsemellan som jag skrivit flera ggr. och sen kör jag inte så mycket pga olika anledningar , som inte du har att göra med.
Audi Södertälje går under Audi Sveriges flagg , Audi Sverige supportar alla sina återförsäljare .Om inte återförsäljaren vill svara på mina frågor så vem gör det då. Verkar som det blir någon typ av rundgång när man diskuterar med dig .
PS
Dessa modeller har haft problem med tändspolarna , vad jag kan hitta på nätet= Audi A3 (2003-2011) Audi A6 (2004-2011) och Audi A8 (2003-2009).

Senast redigerat av BusterL2 (14 januari 2019)

it_mutt Avstängd
14 januari 2019 · 10 388 Inlägg

BusterL2 skrev:

it_mutt skrev:
Spontant kan man ju tycka att en bra utgångspunkt är att ta reda på om felet är åtgärdat på sin släde eller inte....innan man går lös på nätet. Men hey, that's me.


BusterL2 skrev:
[...] så är lite osäker om felet är fixat [...]

Vet inte om du jobbar för Audi eller ej , men som du försvarar märket så kan man nästan tro det.Men att jag skrev"osäker" har att göra med att verkstan "bara" skiftade tändspolarna sinsemellan som jag skrivit flera ggr. och sen kör jag inte så mycket pga olika anledningar , som inte du har att göra med.
Audi Södertälje går under Audi Sveriges flagg , Audi Sverige supportar alla sina återförsäljare .Om inte återförsäljaren vill svara på mina frågor så vem gör det då. Verkar som det blir någon typ av rundgång när man diskuterar med dig .
PS
Dessa modeller har haft problem med tändspolarna , vad jag kan hitta på nätet= Audi A3 (2003-2011) Audi A6 (2004-2011) och Audi A8 (2003-2009).

Jag försvarar inte märket. Det är bara ännu ett exempel på att du antingen inte läser eller inte förstår. Jag säger däremot att om man envist gör "som man inte ska", så är det inte heller berättigat att sitta och grina på ett forum om att man råkar ut för "ditten och datten". Vilket jag anser att du, i mångt och mycket, gör.

Antingen går bilen som den ska och du vet det för att du testat det, eller så vet du inte för att du inte testat, eller så går inte bilen som den ska. Och det är BARA i det sista fallet du har någon "rätt" att gnälla. 
Jag skiter FULLKOMLIGT i varför du inte kör, jag har inte efterfrågat varför du inte kör så mycket. Men av någon anledning tyckte du uppenbarligen att det var relevant...eller att det skulle besvara någon fråga....som jag inte ställt. Men det är klart du ska vara aggressiv om varför du inte kör...så som jag tjatat om att få reda på det. Rad efter rad med "varför kör du inte så mycket?!"...eller nej...inte en enda rad om det nej. . .

Det blir rundgång när du vägrar ta åt dig av det jag skriver, envist gör om samma argumentationsfel och fullkomligt ljuger om vad jag säger. Men, det är givetvis MITT fel att DU gör det.

Och på samtliga modeller har spolarna bytts ut om kunden rullade in med sin bil. Vilket jag redan tidigare påpekat.
Det går bara inte in hos dig . . . Det heller.


Att inte undersöka om bilen går "som den ska" nu...är bara...fjanteri.

Lycka till i livet.

-out-

Senast redigerat av it_mutt (14 januari 2019)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BusterL2
14 januari 2019 · 19 Inlägg

it_mutt skrev:

BusterL2 skrev:

it_mutt skrev:
Spontant kan man ju tycka att en bra utgångspunkt är att ta reda på om felet är åtgärdat på sin släde eller inte....innan man går lös på nätet. Men hey, that's me.



Vet inte om du jobbar för Audi eller ej , men som du försvarar märket så kan man nästan tro det.Men att jag skrev"osäker" har att göra med att verkstan "bara" skiftade tändspolarna sinsemellan som jag skrivit flera ggr. och sen kör jag inte så mycket pga olika anledningar , som inte du har att göra med.
Audi Södertälje går under Audi Sveriges flagg , Audi Sverige supportar alla sina återförsäljare .Om inte återförsäljaren vill svara på mina frågor så vem gör det då. Verkar som det blir någon typ av rundgång när man diskuterar med dig .
PS
Dessa modeller har haft problem med tändspolarna , vad jag kan hitta på nätet= Audi A3 (2003-2011) Audi A6 (2004-2011) och Audi A8 (2003-2009).

Jag försvarar inte märket. Det är bara ännu ett exempel på att du antingen inte läser eller inte förstår. Jag säger däremot att om man envist gör "som man inte ska", så är det inte heller berättigat att sitta och grina på ett forum om att man råkar ut för "ditten och datten". Vilket jag anser att du, i mångt och mycket, gör.

Antingen går bilen som den ska och du vet det för att du testat det, eller så vet du inte för att du inte testat, eller så går inte bilen som den ska. Och det är BARA i det sista fallet du har någon "rätt" att gnälla. 
Jag skiter FULLKOMLIGT i varför du inte kör, jag har inte efterfrågat varför du inte kör så mycket. Men av någon anledning tyckte du uppenbarligen att det var relevant...eller att det skulle besvara någon fråga....som jag inte ställt. Men det är klart du ska vara aggressiv om varför du inte kör...så som jag tjatat om att få reda på det. Rad efter rad med "varför kör du inte så mycket?!"...eller nej...inte en enda rad om det nej. . .

Det blir rundgång när du vägrar ta åt dig av det jag skriver, envist gör om samma argumentationsfel och fullkomligt ljuger om vad jag säger. Men, det är givetvis MITT fel att DU gör det.

Och på samtliga modeller har spolarna bytts ut om kunden rullade in med sin bil. Vilket jag redan tidigare påpekat.
Det går bara inte in hos dig . . . Det heller.


Att inte undersöka om bilen går "som den ska" nu...är bara...fjanteri.

Lycka till i livet.

-out-

I mitt första inlägg så ställde jag frågan om andra har haft samma problem som min bil , detta med ryckningarna . Och sen att Audi från verkstaden till återförsäljaren och slutligen Audi Sverige kallade ryckningarna för "egenskap" .Om bilen går bra eller dåligt idag har ingenting med dom frågeställningarna att göra.Förra vintern gick bilen definitivt inte bra.Om en bil går på 2 cylindrar så kan man väl inte kalla det för "egenskap".Ingen aning , kanske det skall vara så , vad vet jag.

panda666
14 januari 2019 · 4 250 Inlägg

sorry men du ser ju själv att du inte kommer nånvart me folk härinne som gillar märket, jag skulle bara acceptera att ja köpt en skitbil, vill inte kasta skit på nån men så är det. Om audi har deletat ditt inlägg, bannat dig så måste du ha fått nån hum om vad det är för skräp företag som slänger ur sig miljontals skitbilar per år. Lider med dig men enda tipset ja kan ge är att sälja skiten fort som fan och köp dig nått märke som fungerar istället och kolla aldrig tbax, du kommer aldrig få nån die hard vw fan på din sida här bara å glömma det, även om 10000000 vw bilar skulle börja brinna från ingenstans skulle du endå inte få din rätt här inne. Allt annat är bara rent skitsnack. Det är skitbilar punkt. Snälla gå vidare och köp nått annat, var modig. Lycka till med nästa bilköp. Ursäkta för offtopic och menar absolut inget illa mot nån. Trevlig fortsättning på året.

caromania Forummoderator
14 januari 2019 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
sorry men du ser ju själv att du inte kommer nånvart me folk härinne som gillar märket, jag skulle bara acceptera att ja köpt en skitbil, vill inte kasta skit på nån men så är det. Om audi har deletat ditt inlägg, bannat dig så måste du ha fått nån hum om vad det är för skräp företag som slänger ur sig miljontals skitbilar per år. Lider med dig men enda tipset ja kan ge är att sälja skiten fort som fan och köp dig nått märke som fungerar istället och kolla aldrig tbax, du kommer aldrig få nån die hard vw fan på din sida här bara å glömma det, även om 10000000 vw bilar skulle börja brinna från ingenstans skulle du endå inte få din rätt här inne. Allt annat är bara rent skitsnack. Det är skitbilar punkt. Snälla gå vidare och köp nått annat, var modig. Lycka till med nästa bilköp. Ursäkta för offtopic och menar absolut inget illa mot nån. Trevlig fortsättning på året.

Du har din åsikt Pandan och den får du ha. Vi har alla våra favoriter och våra ”hatobjekt” men vi kan väl undvika att generalisera totalt? Både vad gäller VAGs alla bilar men även övriga forum-medlemmar (även om de ibland vurmar för något annat märke.)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
14 januari 2019 · 4 250 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:
sorry men du ser ju själv att du inte kommer nånvart me folk härinne som gillar märket, jag skulle bara acceptera att ja köpt en skitbil, vill inte kasta skit på nån men så är det. Om audi har deletat ditt inlägg, bannat dig så måste du ha fått nån hum om vad det är för skräp företag som slänger ur sig miljontals skitbilar per år. Lider med dig men enda tipset ja kan ge är att sälja skiten fort som fan och köp dig nått märke som fungerar istället och kolla aldrig tbax, du kommer aldrig få nån die hard vw fan på din sida här bara å glömma det, även om 10000000 vw bilar skulle börja brinna från ingenstans skulle du endå inte få din rätt här inne. Allt annat är bara rent skitsnack. Det är skitbilar punkt. Snälla gå vidare och köp nått annat, var modig. Lycka till med nästa bilköp. Ursäkta för offtopic och menar absolut inget illa mot nån. Trevlig fortsättning på året.

Du har din åsikt Pandan och den får du ha. Vi har alla våra favoriter och våra ”hatobjekt” men vi kan väl undvika att generalisera totalt? Både vad gäller VAGs alla bilar men även övriga forum-medlemmar (även om de ibland vurmar för något annat märke.)

Tack, jag håller med till fullo. Man måste försöka att hjälpa varandra så gott man kan.
Önskar er en god kväll.

BusterL2
15 januari 2019 · 19 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:
sorry men du ser ju själv att du inte kommer nånvart me folk härinne som gillar märket, jag skulle bara acceptera att ja köpt en skitbil, vill inte kasta skit på nån men så är det. Om audi har deletat ditt inlägg, bannat dig så måste du ha fått nån hum om vad det är för skräp företag som slänger ur sig miljontals skitbilar per år. Lider med dig men enda tipset ja kan ge är att sälja skiten fort som fan och köp dig nått märke som fungerar istället och kolla aldrig tbax, du kommer aldrig få nån die hard vw fan på din sida här bara å glömma det, även om 10000000 vw bilar skulle börja brinna från ingenstans skulle du endå inte få din rätt här inne. Allt annat är bara rent skitsnack. Det är skitbilar punkt. Snälla gå vidare och köp nått annat, var modig. Lycka till med nästa bilköp. Ursäkta för offtopic och menar absolut inget illa mot nån. Trevlig fortsättning på året.

Du har din åsikt Pandan och den får du ha. Vi har alla våra favoriter och våra ”hatobjekt” men vi kan väl undvika att generalisera totalt? Både vad gäller VAGs alla bilar men även övriga forum-medlemmar (även om de ibland vurmar för något annat märke.)

Tack för synpunkterna , jag tolkar det som att det inte är ett större problem för dom flesta. Ingen här på denna sajt verkar ha problem med tändspolarna, då tycker man att det är ännu konstigare att verkstaden hade 2 likadana bilar med den ryckiga gången.
Såhär tolkar Wikipedia ordet egenskap:" I mängdteori menas egenskap en 1-ställig relation. En egenskap är alltså en mängd av objekt som alla ingår i den domän man utgår ifrån. De objekt i domänen som tillhör mängden har egenskapen , övriga saknar den. Mängden av de objekt som saknar egenskapen är egenskapens komplement.

Tack för mig, troligen kommer jag att göra mig kvitt denna bil, får bara dåliga vibar av ski....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang