Allmän info om Saab 9-5 2.0T (190hk)

317 Inlägg
Skrivet 2 februari · Inlägg av trådskaparen #1

Är det en halvt ovanlig modell? Såldes dessa med original trim?
Är det ett bra köp, en 99a med 22000 mil och 5 ägare? Mycket fixat, massor av dokumentet från rep o service.

Är dom mycket mer törstiga än 2.3?

Senast redigerat av Stahre87 (2 februari )

392 Inlägg
Skrivet 2 februari #2

Stahre87 skrev:
Är det en halvt ovanlig modell? Såldes dessa med original trim?
Är det ett bra köp, en 99a med 22000 mil och 5 ägare? Mycket fixat, massor av dokumentet från rep o service.

Är dom mycket mer törstiga än 2.3?

Vet ej om dessa var fabrikstrimmade på något sätt, vet att vissa vart ju "hirsh" (stavning?) Trimmade
Är ju den sedvanliga rosten som man ska kolla efter och inte direkt törstig är dom inte heller. 2.0t ligger på 150hk å 2,3t ligger på 185hk original och Aero 250hk.

Är viktigt att kolla efter ventil smatter och att vevhusvent3lationen är bytt.

Kör själv en og9-5 -01 2.3t 185hk med 17k mil på mätaren.
Snittar på ca 0.6-0.7L/mil dock så vet jag att topp packningen är påväg att gå så drar lite extra pga detta.

317 Inlägg
Skrivet 2 februari · Inlägg av trådskaparen #3

Allt det vanliga med tändkasett, soppapump, vevhus mm är bytt o finns på papper. Rost finns det ingen, inte på baklucka eller längst ned på skärmar, inte heller på tanklock.

392 Inlägg
Skrivet 2 februari #4

Stahre87 skrev:
Allt det vanliga med tändkasett, soppapump, vevhus mm är bytt o finns på papper. Rost finns det ingen, inte på baklucka eller längst ned på skärmar, inte heller på tanklock.

Kolla under vid trösklar samt golv också rätt vanligt på dessa.
Annars så är det mycket bil för pengarna!


Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang