Tonade främre sidorutor lättare vid besiktningar idag?

jockerastman
26 februari 2019 · 44 Inlägg

Tjenare gott folk!

Som topic lyder, hur upplever ni att det funkar vid besiktningar idag med de främre sidorutorna tonade?

Förr va de ju ett jäkla gnäll eftersom de inte va så vanligt men idag åker ju var och varannan bil runt med
iaf en lättare toning även på de främre sidorutorna så känns som att de kanske missar/släpper igenom det lättare idag?

Jag personligen har inte besiktigat med detta på ett bra tag pga nyare bil men har hittills blivit stoppad 3ggr av polisen för nykterhetskontroll / hastighetskontroll och dom har inte sagt något om mina rutor då.
Jag kör med "35" toning på de främre sidorutorna.

Kul att höra hur ni andra upplever detta runt om i landet!

Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro "Performance by Dahlbäck Racing" (2009)
Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8 "Liberty Walk Wide Body" (2016)
BMW M5 E60 V10 5.0L 537HK 560Nm "Performance by Schmiedmann" (2006)
it_mutt Avstängd
26 februari 2019 · 10 388 Inlägg

De där "var och varannan bil" skulle jag ställa mig frågande till. Tycker jag ser betydligt färre bilar idag med tonade sidorutor fram än för något år sedan.

Polisen bryr sig väl i mångt och mycket lika mycket som att de bryr sig om att folk kör med halvljus och dimljus samtidigt....that would be; inte alls.

Besiktningen, ptja det är som alltid; träffar du på någon som faktiskt gör sitt jobb så rullar bilen inte igenom. Kör man till Suspect eller liknande, så är det lite mer vad personen personligen känner för. Igenom ska det ju inte gå hur eller hur. Men, det är det mycket som inte ska.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jockerastman
27 februari 2019 · 44 Inlägg

it_mutt skrev:
De där "var och varannan bil" skulle jag ställa mig frågande till. Tycker jag ser betydligt färre bilar idag med tonade sidorutor fram än för något år sedan.

Polisen bryr sig väl i mångt och mycket lika mycket som att de bryr sig om att folk kör med halvljus och dimljus samtidigt....that would be; inte alls.

Besiktningen, ptja det är som alltid; träffar du på någon som faktiskt gör sitt jobb så rullar bilen inte igenom. Kör man till Suspect eller liknande, så är det lite mer vad personen personligen känner för. Igenom ska det ju inte gå hur eller hur. Men, det är det mycket som inte ska.

I Göteborg så är det rätt vanligt iaf, därför jag uttrycker mig så då jag ser minst en annan bil per dag med toning på de främre sidorutorna smile

Nä såklart det har lite med personen i fråga att göra som besiktigar, sen tycker jag att just det gäller generellt de flesta besiktningsbolag då jag har hört en hel del goa tabbar om flera andra än bara suspect kan jag säga..

Men hade vart kul med lite input från folk som kör tonat och chansar och åker in, hur har de gått för er?

Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8
BMW M5 E60 V10 5.0L 537HK 560Nm "Performance by Schmiedmann" (2006)
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro "Performance by Dahlbäck Racing" (2009)
Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8 "Liberty Walk Wide Body" (2016)
Low
27 februari 2019 · 3 313 Inlägg

Måste vara 1 av minst 5000 bilar jag ser som kör tonat fram.


Tycker själv att en viss toning borde vara lagligt. Men så kul ska det inte vara.:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang