3108
Sök

Vilken av dessa ska man välja?

2 411 Inlägg
18 april 2019
#41
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..


45 Inlägg
21 april 2019
Trådstartare
#42
Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Vettemannen
21 april 2019
#43
Alle22 skrev:
Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Eller en med automatlåda kanske!

/Benny

45 Inlägg
21 april 2019
Trådstartare
#44
Vettemannen skrev:
Alle22 skrev:
Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Eller en med automatlåda kanske!

/Benny

okej, bättre koppling på de antar jag?

6 245 Inlägg
21 april 2019
#45
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Vettemannen
21 april 2019
#46
Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

6 245 Inlägg
21 april 2019
#47
Vettemannen skrev:
Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Vettemannen
21 april 2019
#48
Svarte_Orm skrev:
Vettemannen skrev:
Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

6 245 Inlägg
21 april 2019
#49
Men alla versioner av DSG är inte dåliga, hur är den i R8? Det borde ju vara en helt annan modell än den som sitter i små golfar med 95hk. Och när en DSG fungerar så är den ju verkligen bra

Vettemannen
21 april 2019
#50
Svarte_Orm skrev:
Men alla versioner av DSG är inte dåliga, hur är den i R8? Det borde ju vara en helt annan modell än den som sitter i små golfar med 95hk. Och när en DSG fungerar så är den ju verkligen bra

Det var just det....

/Benny

2 411 Inlägg
21 april 2019
#51
Fast det var just kopplingsbyte i dsg jag syftade på ;P  svinaktigt dyrt och lagt som intervall om jag inte minns fel


45 Inlägg
23 april 2019
Trådstartare
#52
Undvika en r8 eller sikta sig på en som har bytt koppling?

45 Inlägg
3 maj 2019
Trådstartare
#53
Vettemannen skrev:
Svarte_Orm skrev:
Vettemannen skrev:

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

Gäller detta även Audi RS5?

Fri fart för ett fritt folk!
14 812 Inlägg
3 maj 2019
#54
Vettemannen skrev:
Svarte_Orm skrev:
Vettemannen skrev:

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

Tex golf r stoppar för 350hk med orörd dsg låda utan minsta problem.. Men visst en dsg7 som sitter i smallblock bilarna dom är skit men annars är det inga direkta fel på dom.  Betydligt roligare än en jänke automat..

Kör fort så hinner inget hända...


Sök