5424
Sök

Startproblem audi 80

2 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Jag har en audi 80 -92 2.0e och den vägrar starta..

Vad som hände var att i torsdags så vägrade den helt plöstligt starta. Provade hur mycke som helst.. Stiften tände och startmotorn gick runt.. Inge fel på batteriet eller nånting.

Sen provade jag igen på lördagen och då startade den utan några som helst problem.

Men.. Säg den lycka som är långvarig.. I måndaskväll så vägrade den starta igen! sad Men nu kommer det roliga. På lunchtid så startade den dock igen.. Men nu var det verkligen inte långvarig. Nästa gång jag vrider av nyckeln och ska starta den igen så är det samma sak.. Naggnaggnagg.. Har dock inte provat stiften igen men jag tar för givet att dom tänder. Sen första gången den dog så höll jag då på flera timmar och försökte starta å grejer. Men när jag kollar stiften då när jag försökt starta den ett pars timmars så är dom snortorra.. Mina tankar går till soppapumpen eller reläet.. Men som jag har förstått det hela så ska soppapumpen gå igång om jag bankar på den. Det gör den inte. Sen känns det även som att reläet drar sad Det är jag dock lite osäker på med tanke på att det var lite jobbigt att känna på reläet samtidigt som jag vred på tändningen.. Men det återksommer jag med klara besked om imorgon.

5 710 Inlägg
28 juni 2007
För att verifiera att du har ström fram till pumpen så demontera kontakten till den och mät med ett universalinstrumet mellan de stora kablarna i kontakten.
+12V skall du ha när du kör på startmotorn.
Har du kontakten i skall pumpen starta med ett "surr".....gör den inte det så är den död..

MVH Jonas
..............

2 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Jag har nu bytt relä.. Min bil är direktimporterad och det reläet som följde med såg heeelt annorlunda ut än det gammla. Men det hade iaf en säkring ovanpå så jag tryckte dit en 10A säkring och hoppades på det bästa.
Men inget surr eller startande bil.

Kan det rimmligtvis vara något annat än soppapumpen?

Sök