Det går ju att justera en sån här i evighet. Skärmarna kan flyttas uppåt/nedåt, inåt/utåt, jaa egentligen går de att justera i alla håll. Parallellt eller ej.
När jag är någorlunda nöjd, så borrar jag två hål i huvgångjärnen så jag får de monterade på exakt samma plats efter lackering
Eftersom hela fronten är injusterad nu känns det lite synd att riva allt för att lacka. Så istället bestämmer jag mig för att fixa huven först och sen ta framskärmarna.
På så vis å lämnas lite av inställningen kvar. Tar endast bor huven, lackar den, och monterar. Med de båda framskärmarna fortfarande på plats. Så får jag ju in huven justerad enligt dem. Sedan fixas skärmarna och när de skall återmonteras, jaa då är det ju huven som får vara mall
så tänkte jag
Men börjar med att blästra, grunda och lacka huvgångjärnen
Medan huven ligger med ovansidan ner, passar jag på att montera huvgångjärnen. Då slipper jag lägga ner toppytan när den är klar för att riskera att den repas.
Nackdelen är att det blir lite jobbigt att tejpa in gångärnen. Vill ju inte ha grönt översprut på dem
Sen är det bara att vända och dra på lack. Nu hyr jag faktiskt in mig i en riktig lackbox. Blev lite besviken av allt damm som kom när jag lackade bakluckan
Det blev en hel del klarlack på huven (kanske lite för mycket) men som glad amatör är jag nöjd