Chevrolet Bel Air -63 Renovering av "Ökenråttan"

Fyller 18år den 10 Juli och hade inte vart helt fel o komma in med denna bil på törget :)

Chrille_Svensson

  • 73 Följare
  • 19 462 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 september
skyliner_1958
8 september · 69 Inlägg
#121

Chrille_Svensson skrev:

skyliner_1958 skrev:

Chrille_Svensson skrev:

Ahh de e bra mkt bättre med ram än en självbärande kaross. (Tycker jag iaf). När vi åkte Darten till Elmia i år så låg framvagnsbalken typ 1cm ifrån marken, o varje gång den skrapade så trodde jag balken tog i... Men de var tydligen tråget o oljepluggen som fick stryken lol

Ajajaj. Hade kunnat sluta illa de.

Ahh de hade kunnat resultera i ett motorhaveri, men de klarade sig som tur var big_smile

Tur de.
Hur går de me bilen då?

Chrille_Svensson
8 september · 334 Inlägg
#122

Liten Uppdatering
Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja?? big_smile

Lite bilder på den "nysänkte" pilsnerpråmen i dagsljuset lol
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b54551519fdc4648434bd24bede98062.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b8ed5b5115578f4026e90f9be8aa55b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-13bf3628dcbc3cc46c56afdabfcec1c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-395b742fed8f088e7e29f55d9f3c94f8.jpg

Raggarbilar & sjunga på fyllan e sköj
skyliner_1958
9 september · 69 Inlägg
#123

Chrille_Svensson skrev:
Liten Uppdatering
Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja?? big_smile

Lite bilder på den "nysänkte" pilsnerpråmen i dagsljuset lol
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b54551519fdc4648434bd24bede98062.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b8ed5b5115578f4026e90f9be8aa55b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-13bf3628dcbc3cc46c56afdabfcec1c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-395b742fed8f088e7e29f55d9f3c94f8.jpg

Vakuumet ska du nog koppla in igen. På min 350 låda så hoppade den av å då ville den inte växla alls om man inte varvade som en idiot. Kopplade på de igen å den växla helt perfekt igen.

Foppa__ Praise the lower'ed
12 september · 206 Inlägg
#124

Jävla go 63a.. Vad för olja, oljade du in med? torkade det eller är bilen klibbig ??

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131
Chrille_Svensson
12 september · 334 Inlägg
#125

skyliner_1958 skrev:

Chrille_Svensson skrev:
Liten Uppdatering
Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja?? big_smile

Lite bilder på den "nysänkte" pilsnerpråmen i dagsljuset lol
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b54551519fdc4648434bd24bede98062.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-b8ed5b5115578f4026e90f9be8aa55b4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-13bf3628dcbc3cc46c56afdabfcec1c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221442/221442-395b742fed8f088e7e29f55d9f3c94f8.jpg

Vakuumet ska du nog koppla in igen. På min 350 låda så hoppade den av å då ville den inte växla alls om man inte varvade som en idiot. Kopplade på de igen å den växla helt perfekt igen.

Vaccumet vart tydligen inkopplat, bara jag som inbillade mig att den var pluggad lol

Raggarbilar & sjunga på fyllan e sköj
Chrille_Svensson
12 september · 334 Inlägg
#126

Foppa__ skrev:
Jävla go 63a.. Vad för olja, oljade du in med? torkade det eller är bilen klibbig ??

Tackar Tackar big_smile
Penslade in den med Linolja, på visss ställen har den torkat men taket o lite små delar är fortfarande lite klibbiga, o tror nog att de beror på att jag hade lite för mkt olja då, i början körde jag mkt tunnt lager men tog sån jäkla tid så dränkte penseln i slutet lol

Raggarbilar & sjunga på fyllan e sköj
Daahornbo
13 september · 235 Inlägg
#127

Linolja funkar fint smile överflödet är ju bara torka av med en torr trasa när allt har fått sugas in ett tag smile då torkar de klibbiga bort fortare smile

Volvo 4 Life
UssE
15 september · 24 Inlägg
#128

Blir ju bra detta! smile

Tänkte på det angående detta med linolja, om man kör på ett tunnt lager så det "torkar in" i ytrosten, går det få saker att fästa på det då?
Jag har lite ytrost på insidan/undersidan av mitt yttertak på El Caminon, om jag behandlar det med linolja går det att t.ex limma på dämpmatta på det då? smile

Chrille_Svensson
tisdag 07:03 · 334 Inlägg
#129

UssE skrev:
Blir ju bra detta! smile

Tänkte på det angående detta med linolja, om man kör på ett tunnt lager så det "torkar in" i ytrosten, går det få saker att fästa på det då?
Jag har lite ytrost på insidan/undersidan av mitt yttertak på El Caminon, om jag behandlar det med linolja går det att t.ex limma på dämpmatta på det då? smile

Ingen aning faktiskt, bara o testa sig fram big_smile

Raggarbilar & sjunga på fyllan e sköj
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang