Filpi skrev:
Mack skrev:
Filpi skrev:
Fan vad härligt! Blev lite ledsen i ögat när jag såg att det inte uppdaterats på fyra år, men livet kommer såklart emellan ibland

Är själv i en sits nu med heltidsstudier och heltidsarbete. Tjänstledig från nyår och ett och ett halvt år framöver, då har man tid att skruva, men inte pengar

Livet är ju oftast det som avgör om det blir bra eller dåligt.
Det och förstås pengasituationen.
Du kanske i alla fall har någonstans vettigt att hålla till i alla fall? Själv har jag ett trångt kallgarage och några få verktyg. Det i kombination att man inte kan så mycket när det kommer till det mekaniska gör att det inte alltid blir så många knop gjorda.
Men som sagt..idag är det lite annorlunda ändå. Nytt jobb, mer i lön. Hela helger numer.
Dock kvarstår kallgaraget och inte mycket till verktyg men..nästa sommar..då vill jag komma igång med denna igen. Mazdan har sannerligen fått vänta tillräckligt!
Nej tidigare har jag skruvat på uppfarten, men vi sålde och flyttade till en central bostadsrätt där jag och sambon tänkte hålla hus i 2-4 år någonstans. Har dock en kompis som har del i en lada med betonggolv där jag kan skruva om behovet finns

Dock blir det en timme enkel väg de gångerna.
Du får helt enkelt tagga till nu under vintern och sen får du utlopp till sommaren! Fan vad härligt när det går bra på jobbfronten så du får tid och energi över!

Tycker ändå det ser ut som att det mesta är gjort med din mazda, vad är de närmaste planerna när du börjar skruva igen?

Lada med betonggolv är ju inte helt fel ändå. Då finns det lite utrymme runt sidorna i alla fall, haha.
Det saknas i det lilla garaget jag hyr. Är det som syns på bilderna, ett sånt som man kan hyra tillsammans med lägenheten.
När jag började detta projekt så var det stora målet att över huvudtaget rädda bilen. Den såldes vidare efter dödsboet efter min farfar till min bror som ägde den i några månader, och kvinnan som ägde den sen blev senil och behandlade bilen därefter. Var bland annat ut på ett elljusspår och fastnade innan hennes gode man tog av henne bilnycklarna.
Lång historia kort men första målet blev som att få den tillbaka i trafik, vilket jag mot alla odds lyckades med. Stort enormt jättetack till alla vänner som där och då ställde upp, inga nämnda inga glömda, men utan dem hade det aldrig gått.
Idag, det som behövs göras för att få den laglig i trafik igen, är dels en rejäl översyn av förgasaren. Så som den betedde sig innan avställningen så vågade jag inte egentligen köra, för man behövde tre fötter för att våga köra. Stannade om vartannat och grejer..
Dessutom måste bromsarna ses över. Har bytt en sån..cylinder?..som sitter mellan bromsbackarna bak och luftat "någorlunda" men det bör göras om, och på alla fyra hörn.
I övrigt är det egentligen smågrejer. Smörja upp styrningen tex. Det var nåt dom inte gillade på besiktningen, att ratten inte gick tillbaka när man körde.
Och ett nytt batteri!
Men ja..sen är det bara smågrejer.