Oljefylld bränsletrycksmätare som har läckt

tewo22
15 november 2019 · 118 Inlägg

Hej,

Om en tryckmätare som är oljefylld läcker ut olja vid ett tillfälle (ordnat nu, läcker inte längre och förlorade inte mer än någon droppe olja), visar mätaren fel då? Om den visar fel fattar jag att jag inte bör använda den, men borde den visa högre tryck än vad den gör med rätt mängd olja eller visar den lägre tryck?

Med vänliga hälsningar,
Tewo22

Obs, jag ber om ursäkt om inlägget ligger fel, blev osäker på vart den hör hemma smile

Senast redigerat av tewo22 (15 november 2019)

fish Allfixare
16 november 2019 · 1 475 Inlägg

Glycerin är det i den. Den visar inte fel om du ens tömmer den. Glycerinet fungerar bara som en stötdämpare åt nålen så att säga, så den inte kan fladdra och ha sig vid ostadiga tryck.

Brådhis * Voff voff *
16 november 2019 · 10 276 Inlägg

Som fish skriver, glycerinet är bara där för att dämpa "nålfladder". Har ingenting med visningen i övrigt att göra. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
tewo22
17 november 2019 · 118 Inlägg

fish skrev:
Glycerin är det i den. Den visar inte fel om du ens tömmer den. Glycerinet fungerar bara som en stötdämpare åt nålen så att säga, så den inte kan fladdra och ha sig vid ostadiga tryck.

Brådhis skrev:
Som fish skriver, glycerinet är bara där för att dämpa "nålfladder". Har ingenting med visningen i övrigt att göra. smile

//Brådhis

Toppen! Tack för svaren!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang