Vart i Sverige prisvärd foliering/wrap?

Ammegram
5 januari 2020 · 4 Inlägg

Jag vet vart man kan foliera bilen med bra kvalitet eller premium ställen
Men vart finns dem prisvärda? Som gör ett utmärkt jobb men har konkurrenskraftiga priser av nån anledning?
Oftast tenderar storstäder vara dyrare och ligger man avsides kan man inte ta lika mkt i pris då efterfrågan är lägre. Det dyraste med foliering är arbetskostnaden (då lönerna är så höga i Sverige) Finns säkert nån som vill slå igenom eller attrahera nya kunder smile
Jag förstår att det inte skiljer sig enormt mkt men jag kör hellre bilen en eller två timmar till nån som bryr sig om att bygga rykte än nån som ligger runt hörnan som utnyttjar sitt rykte

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 januari 2020 · 4 917 Inlägg

Ammegram skrev:
Jag vet vart man kan foliera bilen med bra kvalitet eller premium ställen
Men vart finns dem prisvärda?

Om man vill lägga ner pengar på sån LYX så kvitter det väl om man betalar några extra hundralappar ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Acobra
6 januari 2020 · 62 Inlägg

Så du vill ha kvalitet som motsvarar bra/premium ställena men du vill betala ett pris som Bosse Däckkrängare på hörnet skulle ta?  Man brukar ju säga att erfarenhet och kvalitet kostar.
Personligen tror jag det kan bli svårt att hitta det, möjligtvis någon som startar/startat upp nytt.
Det var länge sedan jag hörde något om något ny öppnat i mitt område (ca 1,5-2h från tokholm).

Sedan så är det ju så att arbetskostnaden i regel är den största delen av priset och det som företagarna tjänar mest på.
Utöver det så måste personalen ju kunna leva och unna sig saker ibland precis som du vill unna dej en foliering.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
torsen
7 januari 2020 · 7 264 Inlägg

Jag såg, av en tillfällighet, när 5 personer folierade en Mercedes hos VEHO BIL AB i Kungens kurva.
Trots att arbetslaget syntes vara snabba, kunniga och samspelta så tror jag det tog runt en timme.
Fascinerade att se lagandan när stora "schoket" lades på plats på taket.
5 mantimmar vid arbetet + kanske lika mycket i förberedelse- och avslutningsarbete.
Biltvätt och annat underarbete exkluderat.
Vet 2 som fått sina respektive bilar folierade.
På fråga om pris har de svarat att deras bilar har folierats i reklamsyfte för folieringsföretaget och att de endast behövt betala för materialet - drygt 10.000:- om jag minns rätt.
På den ena bilen sprack och släppte folieringen efter en tid, på främst motorhuven.
Gick inte att reklamera eftersom arbetet gjorts till "kompispris".

Personligen skulle jag vilja veta priset på att enbart foliera taket på en liten bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang