Montera sportavgassystem, tex cat back eller dylikt, garantier motor/vlåda?

vw_performance Greve
17 januari 2020 · 1 058 Inlägg

har en seat leon cupra st 300 4drive, 130 mil på mätarn, nöjd med bilen på alla sätt hittils men en sak stör mig och det är att den är väldigt tystlåten för en bil som detta. Seat vet ju om detta och har lagt in lite "rejsljud" i sport och än mer i cupra läget, men jag vill ha lite riktigt motorljud också.

kan man montera någon sorts system, och bibehålla sina garantier på drivlinan, eller e man körd? skulle en något modifierad luftburk för mer ljud kunna generera samma problem kanske? inte ute efter att trimma bilen i nuläget för jag gillar min garanti för mkt, men lite trevligt ljud till utmärkt orginalprestanda vore guld big_smile

Mvh Tommie

PoLoud =D
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2020 · 17 376 Inlägg

vw_performance skrev:
har en seat leon cupra st 300 4drive, 130 mil på mätarn, nöjd med bilen på alla sätt hittils men en sak stör mig och det är att den är väldigt tystlåten för en bil som detta. Seat vet ju om detta och har lagt in lite "rejsljud" i sport och än mer i cupra läget, men jag vill ha lite riktigt motorljud också.

kan man montera någon sorts system, och bibehålla sina garantier på drivlinan, eller e man körd? skulle en något modifierad luftburk för mer ljud kunna generera samma problem kanske? inte ute efter att trimma bilen i nuläget för jag gillar min garanti för mkt, men lite trevligt ljud till utmärkt orginalprestanda vore guld big_smile

Mvh Tommie

Luftburken är dumt att jiddra med. Blir något fel så kan verkstaden peka på den och säga att det inte finns några garantier pga att du modifierat bilen.

Angående sportavgas så är det möjligt att skruva på ett sådant av känt, utprovat märke.det ska vara godkänt av VW/Seat så hör med dessa. Har själv monterat ett Ferrita på en Kia då detta finns som extrautrustning till Stinger.

Du kan nog höra med Ferrita kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 januari 2020 · 14 007 Inlägg

vw_performance skrev:
har en seat leon cupra st 300 4drive, 130 mil på mätarn, nöjd med bilen på alla sätt hittils men en sak stör mig och det är att den är väldigt tystlåten för en bil som detta. Seat vet ju om detta och har lagt in lite "rejsljud" i sport och än mer i cupra läget, men jag vill ha lite riktigt motorljud också.

kan man montera någon sorts system, och bibehålla sina garantier på drivlinan, eller e man körd? skulle en något modifierad luftburk för mer ljud kunna generera samma problem kanske? inte ute efter att trimma bilen i nuläget för jag gillar min garanti för mkt, men lite trevligt ljud till utmärkt orginalprestanda vore guld big_smile

Mvh Tommie

Ursäkta men vad är en "cat back"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2020 · 17 376 Inlägg

Vette:
Avgassystemet efter katten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Deception
18 januari 2020 · 97 Inlägg

Catback=halvsats. Från katt och bakåt. Byter man det så borde inte garantier påverkas heller då laddtryck osv är oförändrat.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 januari 2020 · 14 007 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vette:
Avgassystemet efter katten.

Okay tack! Hade inte hört det yttrycket förut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang