Chevrolet suburban

storfan82
31 januari 2020 · 3 Inlägg

Halloj.

Är sugen på att slå till på en Suburban flexifuel -03 men är lite kluven. Bilen ser bra ut, förutom att det har börjat komma lite rost i trösklar och på plåten längst ner bakom bakhjulen, inga hål utan mest på ytan. Men det som avskräcker mig mest är att hela underredet, balkar,axlar, stötdämpare mm är täckt av ytrost, allt är brunt! Bör jag avstå bilen och leta vidare, eller är jag för petig?

M123
31 januari 2020 · 962 Inlägg

storfan82 skrev:
Halloj.

Är sugen på att slå till på en Suburban flexifuel -03 men är lite kluven. Bilen ser bra ut, förutom att det har börjat komma lite rost i trösklar och på plåten längst ner bakom bakhjulen, inga hål utan mest på ytan. Men det som avskräcker mig mest är att hela underredet, balkar,axlar, stötdämpare mm är täckt av ytrost, allt är brunt! Bör jag avstå bilen och leta vidare, eller är jag för petig?

Du är inte enligt min mening det minsta petig. Rost är alltid 10 ggr värre än det man ser, är den så röd under hur ser den då inte ut i dålda utrymmen?
Jag slår ett slag för det klassiska, råder det de minsta tvivel är det inte rätt helt enkelt. Ett bra bilköp känns i magen och då på det där bra sättet, som en hamburgare ungefär!

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
storfan82
1 februari 2020 · 3 Inlägg

Då gör jag som magkänslan säger och står över. Tack för svar.

Low
1 februari 2020 · 3 306 Inlägg

storfan82 skrev:
Halloj.

Är sugen på att slå till på en Suburban flexifuel -03 men är lite kluven. Bilen ser bra ut, förutom att det har börjat komma lite rost i trösklar och på plåten längst ner bakom bakhjulen, inga hål utan mest på ytan. Men det som avskräcker mig mest är att hela underredet, balkar,axlar, stötdämpare mm är täckt av ytrost, allt är brunt! Bör jag avstå bilen och leta vidare, eller är jag för petig?

Leta vidare...

caromania Forummoderator
1 februari 2020 · 9 296 Inlägg

Låter som ”stå-rost” alltså att bilen stått i månader i stöten utan kärleksfull förvaring. Njaaaaa....

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang