Hjälp att välja rätt bil

Nakisa
28 februari 2020 · 41 Inlägg

Hej
Jag ska köpa bilen nedan då undrar jag om ni kan hjälpa mig att välja rätt bil. Jag söker efter en bil som ska inte behöva reparerar ofta. En pålitlig bil.
Så vad tycker ni om Kia CEED 1.6 GDI Euro 6 135hk Komfort?

Tacksam för all rådgivning

//N

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 februari 2020 · 17 466 Inlägg

En Ceed är ett gott val om man vill undvika reparationer. Du kan även titta på Hyundai i30. Det är samma bil under skalet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nakisa
29 februari 2020 · 41 Inlägg

Jag vill köpa bilen men jag vet inte om den är en pålitlig bil eller inte?

xXSammy
29 februari 2020 · 6 569 Inlägg

Nakisa skrev:
Jag vill köpa bilen men jag vet inte om den är en pålitlig bil eller inte?

En bil kan gå sönder när som helst, ett hjärta kan sluta slå vilken sekund som helst.
Föreslår att du köper en bil som du tycker är fin och sitter bra i.

Och eftersom du redan vill köpa den så.. do it?

De/Dem
Nakisa
29 februari 2020 · 41 Inlägg

xXSammy skrev:

Nakisa skrev:
Jag vill köpa bilen men jag vet inte om den är en pålitlig bil eller inte?

En bil kan gå sönder när som helst, ett hjärta kan sluta slå vilken sekund som helst.
Föreslår att du köper en bil som du tycker är fin och sitter bra i.

Och eftersom du redan vill köpa den så.. do it?

Det finns vissa bilar som behöver reparation oftare, och slöseri med pengar bara, men det finns även bilar som behöver mindre reparation och är mer pålitlig, eftersom jag inte kan mycket om bilar då vände jag mig hit för att få förslag på en bil som jag kan använda dagligen.

//N

Vitu
29 februari 2020 · 76 Inlägg

Som sades i det första svaret så är det en pålitlig bil. Exempelvis Toyota är också generellt pålitliga.

Senast redigerat av Vitu (29 februari 2020)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 februari 2020 · 17 466 Inlägg

En Ceed är en bra bil. Sen kräver ju alla bilar lite kärlek förr eller senare. Men utgångsläget är bra.
Höjer dock ett varningens tecken för automatlådan på senare modeller. Det har förekommit att de lägger av. Men det täcks av garantin.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Steff240
29 februari 2020 · 1 017 Inlägg

Sambon har en Kia ceed 1.6 diesel från -09.
Har under dom nästan 3 åren och 3000 milen vi haft bilen kostat drygt 200 kronor i reparationer (bromsljuskontakt som slutat fungera).
Det är helt klart godkänt för en såpass gammal bil med 17000 mil på mätaren smile

Nybergrobin
29 februari 2020 · 2 378 Inlägg

Det hör till saken att kia kör med 7 års garanti!   Även om den skulle vara opålitlig så är det 7 års garanti där du slipper kosta på skiten tongue

Vet inte hur kia är rent generellt men har två kollegor med kia o dom är oroväckande nöjda!  Nästan lite sekt-varning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang