Hej,
För några månader sedan så köpte jag en sprinter diesel årsmodell 2007 med 2.7D motor.
Nu har jag fått grått hår pga den.
När jag väl köpte bilen så var den slö vid start, man var tvungen att stå på startmotorn länge innan det kom igång men det gjorde det iaf tillslut samtidigt sim den drack mycket soppa.
Jag tänkte då kanske att bilen var dålig servad så jag bytte motorolja & filter, automatlåds olja & filter samt bränsle filtret. I samband med det så gick en bränsleslang sönder så den byttes också samt luftat systemet.
Bilen gick som en dröm i ca 2 veckor, startade direkt från första försöket varje gång men dricker fortfarande mycket soppa.
Efter ca 2 veckor börjar problemen komma, bilen lägger bara av under färd (känns som att den stryps eller kvävs) och röd varningslampa kommer upp, försöker starta igen och den kommer igång direkt, kör 10 mil sen lägger den av igen.
Men med tiden har problemet blivit mycket värre, nu vägrar bilen starta utan startgas och lägger av efter bara några meter, startgas igen sen dör den efter några meter, samtidigt som världens största svart rökmoln sprutar ut från avgasröret vid gaspådrag.
Pratat med MB service och dom rekommenderade att byta svänghjuls givare, bytte den men inget hjälpte.
Kan någon vettig själ hjälpa mig med det problemet?