Bränsle priset ska höjas varje år tills 2025! (((20kr/L)))

candyweiss
21 mars · 548 Inlägg

caromania skrev:

ultraclass skrev:

Hybrid_ skrev:
Var hörde du det? Källa?

Ingen källa. Bara ett rykte,Kan vara osanning.

Det är enkelt att låta ett ”rykte” bli en källa. Det är så de sk trollfabrikerna fungerar, och kan fungera. Folk är helt enkelt idioter.

”-Jag läste på Facebook att de ska förbjuda luciafirandet nästa år. Dessutom har skolverket tydligen sagt att de ska förbjuda att barn får lära sig nationalsången!?!?!”

”- Fyfan vart är det här jävla landet påväg??? Jävla PK!!”

Jag hörde något rykte om att elbilar ska vara bra för miljön.
Fy fan alltså, så lättlurade en del människor är big_smile

Senast redigerat av candyweiss (21 mars )

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE
caromania Forummoderator
21 mars · 8 741 Inlägg

candyweiss skrev:

caromania skrev:

ultraclass skrev:

Ingen källa. Bara ett rykte,Kan vara osanning.

Det är enkelt att låta ett ”rykte” bli en källa. Det är så de sk trollfabrikerna fungerar, och kan fungera. Folk är helt enkelt idioter.

”-Jag läste på Facebook att de ska förbjuda luciafirandet nästa år. Dessutom har skolverket tydligen sagt att de ska förbjuda att barn får lära sig nationalsången!?!?!”

Skillnaden är kanske att det faktiskt finns vetenskapliga källor som styrker det.

Blanda helst inte bort allvaret i folks dumhet vad gäller källkritik och vad det riskerar att leda till. Det är vår tids absolut största hot mot den frihet vi fortfarande har.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Brådhis * Voff voff *
21 mars · 5 037 Inlägg

caromania skrev:

candyweiss skrev:

caromania skrev:

Skillnaden är kanske att det faktiskt finns vetenskapliga källor som styrker det.

Blanda helst inte bort allvaret i folks dumhet vad gäller källkritik och vad det riskerar att leda till. Det är vår tids absolut största hot mot den frihet vi fortfarande har.

Jag tror att han menar att det, oavsett sakens innehåll, blir lite tokigt att skriva på nätet att man man inte ska tro på allt på nätet. wink Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här...? wink

Med det inte sagt att man inte ska vara källkritisk, tvärtom så är det är väldigt viktigt. Men framförallt är det viktigt att alltid(!) vara det, på gott och ont. Även när man läser saker man i grunden håller med och önskar att dom ska vara sanna. Både den här tråden och många andra innehåller en retorik som ofta hänfaller åt att det bara finns en sanning, det finns bara ett rätt. Medan det faktiskt har visat sig att det, som alltid, finns fler sätt att se på saker. Bara för att man inte delar någons åsikt om något innebär det inte per definition att personen har fel...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
caromania Forummoderator
21 mars · 8 741 Inlägg

Brådhis skrev:

caromania skrev:

candyweiss skrev:

Jag tror att han menar att det, oavsett sakens innehåll, blir lite tokigt att skriva på nätet att man man inte ska tro på allt på nätet. wink Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här...? wink

Med det inte sagt att man inte ska vara källkritisk, tvärtom så är det är väldigt viktigt. Men framförallt är det viktigt att alltid(!) vara det, på gott och ont. Även när man läser saker man i grunden håller med och önskar att dom ska vara sanna. Både den här tråden och många andra innehåller en retorik som ofta hänfaller åt att det bara finns en sanning, det finns bara ett rätt. Medan det faktiskt har visat sig att det, som alltid, finns fler sätt att se på saker. Bara för att man inte delar någons åsikt om något innebär det inte per definition att personen har fel...

Jo, det är per definition fel när någon hört ett rykte att bränsleskatten ska höjas tillfälligt pga sänkta oljepriser. Det är inte en fråga om åsikt.

Men nu tycker jag vi släpper källkritik och bristen på dito. Jag förstod också ironin i Candyweiss inlägg.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars · 12 600 Inlägg

Igår var bensinen 12,33 på lokala ST1.
Har inget att tanka just nu men hällde på Jeepdunken (Varför heter den så?) i bilen och fyllde den med färsk bensin. Den är till elverket. Apokalypsen kommer vet ni... big_smile

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Brådhis * Voff voff *
21 mars · 5 037 Inlägg

caromania skrev:

Brådhis skrev:

caromania skrev:

Jo, det är per definition fel när någon hört ett rykte att bränsleskatten ska höjas tillfälligt pga sänkta oljepriser. Det är inte en fråga om åsikt.

Men nu tycker jag vi släpper källkritik och bristen på dito. Jag förstod också ironin i Candyweiss inlägg.

Det är tveklöst fel och inte heller det jag menade. Stycke två i mitt inlägg handlade i huvudsak om tråden i allmänhet och var liksom en vidareutveckling av ämnet. Stycke ett handlade om ditt svar till Candyweiss...

Men som sagt, ett stickspår, så vi släpper det. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt