Simca Matra Bagheera har 3 säten fram. Enbart.
I Mercedes 600 Pullman drivs det mesta av hydralik.
"Modell 600 var försedd med Mercedes första V8-motor kallad M100 som var helt nyutvecklad med block i gjutjärn och topplock i lättmetall. Förutom att driva själva bilen, fungerade den även som drivkälla åt vagnens omfattande hydraulsystem, närbesläktat med dem som används i flygplan. Alla komfortdetaljer som i andra bilar drivs med elmotorer är hydrauliska i 600:n. Anledningen var att dåtidens elmotorer var både ljudliga och tunga. Hydraulsystem däremot är helt tysta, och steglösa på 600: Exempelvis kan rutorna både smygas och smällas igen om behov skulle föreligga. Tidiga bilar har även dörrlåsen anslutna till hydrauliken och automatisk dörrstängning (så kallat "softclose"). Eventuell sollucka, mellanruta, sufflett, samt bagagelucka, säten och ett antal andra smärre funktioner betjänas också hydrauliskt. Bilar tillverkade 1968 och senare har en effektiv kylbox, samt stora kylda kopparplattor under golvmattor och över kardantunneln för bästa kyleffekt hos klimatanläggningen, som även den är ansluten till hydrauliken. En stor ackumulator sörjer för att upprätthålla systemets tryck med avstängd motor. "
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!