740-92 Diesel Varvräknare

Hugonr12
29 april 2020 · 53 Inlägg

Tjena Tjena, har en 744-92 som är diesel konventerad men har ett bensin mätarhus nu. Jag har dock ett dieselmätarhus från 940-94 liggandes. Jag undar om jag kan flytta över varvräknaren och hastighetsmätaren utan problem till mitt bensin mätarhus i 740in, Vid visuell inspektering så ser de lika ut förrutom att dieseln varvräknare bara går upp till 6k.

Allt är redan inkopplat o klart bara att varvräknaren i nuvarande mätarhus visar helt fel.

zzr9409209
30 april 2020 · 716 Inlägg

Varvräknaren är väl kopplad till generatorn på en sån gammal diesel bil.

uhlin
30 april 2020 · 2 834 Inlägg

På bensinare från de årsmodellerna tas väl signalen från tändspolen medan dieslarna tas signalen från generator så då blir det tokigt.

Det ska bara va att flytta över varvräknare till ditt befintliga mätarhus. Men hastighetsmätare behöver väl inte bytas... Eller tänker jag fel nu? Borde vara lika på just de mätarna.

Eller så tar du hela intrumentet och bara byter om det är felfritt för övrigt.

Hugonr12
30 april 2020 · 53 Inlägg

Varvräknare är kopplad på generator nu, Hastighets mätare flyttar jag över bara för att det ser lite coolare ut för dieseln visar annan topp hastighet.Mätarhuset har andra kontaker på 94ans än på min 92a så går inte flytta direkt över. Men jag undrade bara om jag kunde flytta över varvräknare från mitt 94 mätarhus till 92 mätarhus och om det är som du säger att det går så vet jag det nu. Tack!

Senast redigerat av Hugonr12 (30 april 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang