BMW e46 n42

F3
9 maj · 8 Inlägg
#1

Tja, har ett väldigt irriterande problem med min bil. Bilen går bara att starta när den är kall och när lmm är utdragen om man försöker starta den med lmm i baksmäller den o går skit. Om du försöker starta bilen när den är varm så startar den inte alls, men när den är på det blå sträcket går det att starta den med lmm utdragen om du sen sätter i lmm när bilen är igång så tvärdör den bara. Bilen går fint så länge du inte stänger av den när den är varm o kör med lmm utdragen. Någon som vet vad felet kan vara? Har googlat som en idiot flera gånger utan att hitta något. Den har även varit inne på verkstad men dom har inte hittat problemet än. Bilen det gäller är en BMW e46 2003 med n42 motorn

Mack Forum- och sitemoderator
9 maj · 24 773 Inlägg
#2

Är det samma bil du hade problem med i din tidigare tråd?
Kollade du upp eventuella felkoder?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
9 maj · 4 182 Inlägg
#3

Jag sätter en HALV femöring på att LMM är kass--
Men jag har haft fel MÅNGA ggr förr, så ta det inte för givet..
Realtidsövervakning eller felkodsutläsning är egentligen det enda rätta att göra innan man gör ett större ingrepp såklart..

Utmarks-Loke
9 maj · 2 715 Inlägg
#4

Det är väl någon av alla givare och sensorer förstås, men för att lista ut vilken måste man välja strategi. Antingen kan man skaffa en dyr felkodläsare som kan läsa av data i realtid och larma om vilket värde som är fel. Eller så kan man skaffa en multimeter eller ett oscilloskåp och ett kopplingsschema och mäta vad varje givare lämnar ut men det kräver förståelse för elektronik för att kunna tolka värdena. Eller så skaffar man en likadan bil och flyttar över grej efter grej till man träffar rätt.

F3
9 maj · 8 Inlägg
#5

Mack skrev:
Är det samma bil du hade problem med i din tidigare tråd?
Kollade du upp eventuella felkoder?

Får inga felkoder

F3
9 maj · 8 Inlägg
#6

axxet skrev:
Jag sätter en HALV femöring på att LMM är kass--
Men jag har haft fel MÅNGA ggr förr, så ta det inte för givet..
Realtidsövervakning eller felkodsutläsning är egentligen det enda rätta att göra innan man gör ett större ingrepp såklart..

Glömde skriva men lmm är nybytt

F3
9 maj · 8 Inlägg
#7

Utmarks-Loke skrev:
Det är väl någon av alla givare och sensorer förstås, men för att lista ut vilken måste man välja strategi. Antingen kan man skaffa en dyr felkodläsare som kan läsa av data i realtid och larma om vilket värde som är fel. Eller så kan man skaffa en multimeter eller ett oscilloskåp och ett kopplingsschema och mäta vad varje givare lämnar ut men det kräver förståelse för elektronik för att kunna tolka värdena. Eller så skaffar man en likadan bil och flyttar över grej efter grej till man träffar rätt.

Verkstaden har mät allt i realtid och allt verkar fint fattar verkligen inte vad felet kan vara.

Mack Forum- och sitemoderator
9 maj · 24 773 Inlägg
#8

F3 skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Det är väl någon av alla givare och sensorer förstås, men för att lista ut vilken måste man välja strategi. Antingen kan man skaffa en dyr felkodläsare som kan läsa av data i realtid och larma om vilket värde som är fel. Eller så kan man skaffa en multimeter eller ett oscilloskåp och ett kopplingsschema och mäta vad varje givare lämnar ut men det kräver förståelse för elektronik för att kunna tolka värdena. Eller så skaffar man en likadan bil och flyttar över grej efter grej till man träffar rätt.

Verkstaden har mät allt i realtid och allt verkar fint fattar verkligen inte vad felet kan vara.

Jag hade åkt till en annan verkstad.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Brådhis * Voff voff *
10 maj · 5 137 Inlägg
#9

F3 skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Det är väl någon av alla givare och sensorer förstås, men för att lista ut vilken måste man välja strategi. Antingen kan man skaffa en dyr felkodläsare som kan läsa av data i realtid och larma om vilket värde som är fel. Eller så kan man skaffa en multimeter eller ett oscilloskåp och ett kopplingsschema och mäta vad varje givare lämnar ut men det kräver förståelse för elektronik för att kunna tolka värdena. Eller så skaffar man en likadan bil och flyttar över grej efter grej till man träffar rätt.

Verkstaden har mät allt i realtid och allt verkar fint fattar verkligen inte vad felet kan vara.

Om bilen stannar så fort du stoppar i kontakten till LMM så "verkar inte allt fint", byt verkstad (eller byt LMM).

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Sponsrade tjänster
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang