Bmw 528i touring

Campingkungen
13 juni 2020 · 28 Inlägg

Tjena, ska köpa en bmw 528i touring 1997 automatare snart, men har blivit varnad för att deras toppar går lätt på de raka sexorna. Någon som har erfarenhet av bmw och säger annourlunda? Är lite skeptisk nu när vännerna varnar mig för bilen, den har gått 35000 mil och är regelbundet servad. Får den för en billig peng, ska man satsa eller låta bli?

Volvo V70 "Farsans räcer" (1999)
Volvo 745 gl "Guldklimpen" (1987)
Volvo V70n (2005)
panda666
13 juni 2020 · 4 228 Inlägg

sugisen skrev:
Tjena, ska köpa en bmw 528i touring 1997 automatare snart, men har blivit varnad för att deras toppar går lätt på de raka sexorna. Någon som har erfarenhet av bmw och säger annourlunda? Är lite skeptisk nu när vännerna varnar mig för bilen, den har gått 35000 mil och är regelbundet servad. Får den för en billig peng, ska man satsa eller låta bli?

Den kan säkert gå det dubbla om man sköter service på den och håller kylningen på topp. Det är just kylningen som tar död på dessa direkt, alltså kylare, vattenpump, termostat, slangar och behållare. Allt är av plast och spricker och pajar till slut till att bilen börjar koka=toppen går. Har haft 530 e39 med runt 35.000mil som gick hur bra som helst men började behöva lite nya kyl delar, det började bli dags att byta ut kylare osv. Så inget att behöva oroa sig över utan åk och titta och ser den ok ut och går bra och är servad så är det inga problem. Provkör ordentligt kläm och känn överallt öppna och kolla hur kylare mår och att allt ser fint ut i motor utrymmet, ser allting blöt och dåligt ut betyder det att det har börjat läcka glykol osv då är det bara o dra därifrån om du inte vill börja lägga ut pengar. provkör och låt motorn gå nån halv timme då kan du se ifall allt är ok, så inte du åker hem me den o den börjar koka:)

Utmarks-Loke
13 juni 2020 · 5 809 Inlägg

En 528i 1997 med automat och 35.000 mil skall vara väldigt billigt, efterfrågan är låg på såna. Allt som saknas är att den är silverfärgad med rost runt hjulhusen också.

Personligen hade jag varit mer orolig för att automatlådan skulle paja, topparna håller bra så länge man inte låter motorerna koka. Men så fort de kokar är det kört.

Campingkungen
13 juni 2020 · 28 Inlägg

Ska köra en koll efter jag kört den imorgon och se så allt ligger rätt till med kylningen.

Den är faktiskt blå med rost på skuffen😉 En kompis som säljer den, såg den första gången för 2 år sedan och blev fäst vid bilen så nu när den skulle säljas så tänkte jag att jag skulle testa på bmw livet. Kan vara skönt att köra med ac på sommaren också. Att tillägga kanske kan vara att den har m paketet ifall det ökar efterfrågan något.

Senast redigerat av sugisen (13 juni 2020)

Volvo 745 gl "Guldklimpen" (1987)
Volvo V70n (2005)
Volvo V70 "Farsans räcer" (1999)
panda666
14 juni 2020 · 4 228 Inlägg

sugisen skrev:
Ska köra en koll efter jag kört den imorgon och se så allt ligger rätt till med kylningen.

Den är faktiskt blå med rost på skuffen😉 En kompis som säljer den, såg den första gången för 2 år sedan och blev fäst vid bilen så nu när den skulle säljas så tänkte jag att jag skulle testa på bmw livet. Kan vara skönt att köra med ac på sommaren också. Att tillägga kanske kan vara att den har m paketet ifall det ökar efterfrågan något.

skulle inte råda dig att handla bil från kompis/bekant/familj eller liknande. kan bli trubbel eller ovänner ifall nått blir fler. rasar bilen samman nästa dag så har ni tjafs på g. Bättre att köpa från nån man inte känner eller bilfirma. Har sett flera som blivit värsta fiender från bästa vänner bara för nått skitbil:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang