När är det dags att sälja bilen?

Kimpan90
18 juni 2020 · 78 Inlägg

Hej!

Tjejen och jag köpte en Volvo s40 2005 automat för 2 år sedan, mätaren stod på 19 tusen mil. Kamrem byttes senast runt 16,7 tusen mil. Nu står mätaren på ~24 tusen mil.

Det har varit 3 ägare på bilen - Om man inte räknar med företagen.
Services har alltid skötts och det har aldrig varit några problem med bilen förutom slitage.

---

Då vi kommer inom en snar framtid köpa / leasa en ny bil (vi har båda nyligen tagit våra examen) så undrar jag lite; När är egentligen den bästa tiden att sälja bilen?
Kamremmen ska bytas om cirka 4,5 - 7,5 tusen mil. Det jag tänker är att om det är bara 1000 mil kvar, kanske det sänker värdet en del, men om det är 3 tusen kvar kanske det inte riktigt påverkar på samma sätt.

Senast redigerat av Kimpan90 (18 juni 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Senvåren tippar jag på att det är bäst, för då vill alla ut och lufta sig ..
Men är man nöjd med sin bil, som jag är, så tänker jag köra den helt slut så ingen kan lägga rabarber på den billigt..sad
Har fått en del förfrågningar via brev  om att sälja den och jag förstår varför..
Dom ser väl på transportstyrelsens sida, att det är en gammal gubbe runt 70 som äger eländet och tar då en chans att köpa den billigt för export till afrika..
Men dom kommer att få tji..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
uhlin
18 juni 2020 · 2 834 Inlägg

axxet skrev:
Senvåren tippar jag på att det är bäst, för då vill alla ut och lufta sig ..
Men är man nöjd med sin bil, som jag är, så tänker jag köra den helt slut så ingen kan lägga rabarber på den billigt..sad
Har fått en del förfrågningar via brev  om att sälja den och jag förstår varför..
Dom ser väl på transportstyrelsens sida, att det är en gammal gubbe runt 70 som äger eländet och tar då en chans att köpa den billigt för export till afrika..
Men dom kommer att få tji..smile

Kan man köra slut på en japanare? För det är väl en sån du har? Hahaha.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 juni 2020 · 4 917 Inlägg

uhlin skrev:
Kan man köra slut på en japanare? För det är väl en sån du har? Hahaha.

JA,  jag har en corolla från -98 med enbart GAMLA vinterdäck som går hur bra somhelst. .smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
husseman
20 juni 2020 · 1 590 Inlägg

Hehe- den kommer gå 10 år till, spara den att ta fram när Volvon står på verkstad...

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang