Importfirma som inte säljer bilen på 2 år

Andersson8103
4 juli 2020 · 2 Inlägg

Hej,
Jag funderar på att köpa en Peugeot 308 som importerades ny till deras importfirma 2016. Sen stod den avställd och såldes till en bilfirma först 2018 och har nu hittills ägts av en privatperson som nu sålt den till den bilfirma som jag funderat på att köpa bilen hos.
Borde man dra öronen åt sig? Är det konstigt att den stod så länge hos importfirma?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 juli 2020 · 17 345 Inlägg

Kolla upp regnummer på car.info

Kan hjälpa lite.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andersson8103
4 juli 2020 · 2 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Kolla upp regnummer på car.info

Kan hjälpa lite.

Ja, det är där jag ser den märkliga historiken... Sen kanske den stått i nån utställning eller nåt. Iof väldigt långsökt eftersom den absolut inte har någon extrautrustning eller liknande. Tänkte mest om det var så här det gick till när man impoerterade av någon anledning...

husseman
4 juli 2020 · 1 563 Inlägg

Hmm. Peugeot kan man väl Privatleasa för nån 1000,ing i månaden numer. De gör allt för att bli av med sina skrotbilar.  Borde vara ett smartare val om man nu nödvändigt vill ha en .
Bara ett tips
mvh/husse

candyweiss
5 juli 2020 · 848 Inlägg

Andersson8103 skrev:

Hybrid_ skrev:
Kolla upp regnummer på car.info

Kan hjälpa lite.

Ja, det är där jag ser den märkliga historiken... Sen kanske den stått i nån utställning eller nåt. Iof väldigt långsökt eftersom den absolut inte har någon extrautrustning eller liknande. Tänkte mest om det var så här det gick till när man impoerterade av någon anledning...

Kontakta privatperson som ägde bilen, kanske blir en intressant pratstund?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang