Bilbyte

CP1
19 juli 2020 · 6 Inlägg

Tjena! Hade en fundering, jag köpte en ny bil för ett tag sedan och finansierar det via en billåns-bank. OM jag hittar en annan bil jag skulle vilja byta till under min "låntid" hur fungerar det hos bilfirmor då? Om man vill byta till en ny bil under tiden man har kvar ammortering?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 juli 2020 · 17 478 Inlägg

CP1 skrev:
Tjena! Hade en fundering, jag köpte en ny bil för ett tag sedan och finansierar det via en billåns-bank. OM jag hittar en annan bil jag skulle vilja byta till under min "låntid" hur fungerar det hos bilfirmor då? Om man vill byta till en ny bil under tiden man har kvar ammortering?

Din bil är belagd men en så kallad kreditspärr. Det går inte att byta ägare på bilen innan du betalt av skulden. MEN!

Om du byter in bilen på en firma så löser de den saken åt dig. Men billigt blir det inte.
Jobbat som handlare, det var inget ovanligt när folk behövde annan bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
CP1
19 juli 2020 · 6 Inlägg

Okej Vad menar du med att det inte blir billigt? Alltså på vilket sätt?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 juli 2020 · 17 478 Inlägg

CP1 skrev:
Okej Vad menar du med att det inte blir billigt? Alltså på vilket sätt?

Säg att du har köpt en bil för 100k och har 80k i skuld. Då drar de av den skulden och värderar bilen kanske i just 80k. Du ger bilen till handlaren som löser din skuld och du behöver en ny kontantinsats för att kunna köpa en annan bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang