5138
Sök

Audi A4 -96, 1,6l dör vid uppstart

140 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Tjenare. Min polare har lite problem med sin Audi och jag är inte helt grym på insprutningsbilar. Motorn vill gärna dö direkt efter uppstart, lite för lågt varv. Varesig den är varm eller kall, så dvs, om man har motorn igång, o startar den igen så kommer samma symptom. Men under färd är de inga problem.

Mvh/Chrisse

Gasar till det rasar

140 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
10 som kollat o ingen fattat. borde iaf finnas NÅGON på detta forumet som vet, har sett att de finns vissa med vett som svarar ibland ju smile

Gasar till det rasar

DFFL
9 020 Inlägg
3 juli 2007
Ha tålamod för i helvete.
Varför lär sig inte folk lite forumvett?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 juli 2007
Kolla så att inte filtret är igensatt. Om det inte är problemet kan du testa att byta Luftmassemätaren. Det är vad jag kan tänka på nu.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

140 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Funderade just på dom två, men blev osäker när det bara blev vid uppstart, de borde väl igentligen alltid påverka bilen, men de kanske de gör också.

Gasar till det rasar

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 juli 2007
Min gick bra när jag körde men hade ostadig tomgång, då var filtret dåligt, hans kanske är ännu sämre.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök