Kopplade till ett dubbelrelä från biltema. Lite osäker på + den är kopplad till en plint sen därefter så sitter det massa relä o h säkringar som går in i bilen sedan.
Jag har kopplat ledrampens - till kaross + från ledrampen in i releät. +från releät till + på bilen. Kopplat sladd från releät till helljuset på bilen Och jord till releät till bilena kaross
+ från reläet till bilen har jag kopplat till en skruv, från skruven går det vidare upp till massa säkringar osv. Vet inte om det har hänt något där som gör att bilen beter sig som den gör...
87 på relät går till förbrukare, 30 på relät går till batt,via en säkring. 86 på relät till helljus signal,om man vill via en strömbrytare. 85 på relät jordar du.
87 på relät går till förbrukare, 30 på relät går till batt,via en säkring. 86 på relät till helljus signal,om man vill via en strömbrytare. 85 på relät jordar du.
På franska bilar (i synnerhet Renault) måste man larma av bilen igen om man haft den avlarmad för länge utan att köra iväg (tex när man monterar en ledramp). Gör man inte det går startspärren i och bilen startar då bara nå´n sekund och stannar sedan. Det är ju inte helt omöjligt att det är samma sak på en Berlingo.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
På franska bilar (i synnerhet Renault) måste man larma av bilen igen om man haft den avlarmad för länge utan att köra iväg (tex när man monterar en ledramp). Gör man inte det går startspärren i och bilen startar då bara nå´n sekund och stannar sedan. Det är ju inte helt omöjligt att det är samma sak på en Berlingo.
Inte omöjligt! Men hur löser man detta?😎
Lås och larma bilen och lås sedan upp den igen helt enkelt. Men det kanske du redan gjort?
Inte omöjligt! Men hur löser man detta?😎
Lås och larma bilen och lås sedan upp den igen helt enkelt. Men det kanske du redan gjort?
När jag satte dit + på batteriet dom 2 första gångerna så låste sig bilen och låste sig upp av sig själv, men det gjorde den inte sista gången..
Jag testade det, då blev det samma. Men då kom det upp en felkod braking system fault. Och vindrutetorkare gick inte och stänga av. Slog av tändningen igen och testade och då hoppade bilen igång som ingenting
Jag testade det, då blev det samma. Men då kom det upp en felkod braking system fault. Och vindrutetorkare gick inte och stänga av. Slog av tändningen igen och testade och då hoppade bilen igång som ingenting
Fransk el lämnar ingen oberörd...