Köpa begagnad Passat GTE eller kanske Prius PlugIn?

KenthIJ
12 oktober 2020 · 1 463 Inlägg

Nybergrobin skrev:

KenthIJ skrev:

RiskyPickle skrev:
Ska provköra en prius+ och en id3 till helgen, vi ger båda en chans och ser vad som passar oss bäst.

Spännande.

skrev så här ang. Prius+ i annan tråd -

"Vi har ju en Prius+ 2016/17 (modellår 17 men uttagen 16) som vi är mycket nöjda med.
Mycket bekväm och rymlig (vi har dock reggat om den som fem sits för att få ändå bättre plats med dotterns rullstol, även om den fick plats även med alla sju sätena)
Inte så mycket lull lull dock (manuella säten och ingen sollucka).

Nu i december har vi haft den i två år och har hittills kört den 5.400 mil och då har den dragit 5.06 i snitt/blandad körning, enligt vår Fuelio app , testad vi tankning, oftast vid samma pump.

Enda som jag inte är helt hundra förtjust i är att reglagen för sätesvärmen sitter lite dumt till och att de endast har ett värmeläge (på/av) och att bakluckan är ganska bred men kort så den faller liksom inte ner när man skall stänga den.
För att lättare hitta reglagen för sätesvärmen satte jag dit ett par självhäftande ”halvkulor” av ”scrapbook” typ( se bild). Då känner man knapparna utan att se dem. ( gjorde likadant på min Yaris Hybrid där reglagen satt under handbromsen och var svåra att se)

Skulle väldigt gärna ha  en Prius+ som Plug In men det lär ju inte hända nu när Toyota inte längre tillverkar/utvecklar modellen

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-7afac3d60df4931b86cdba89965dcfe9.jpg

Utveckla gärna förbrukningen!   Har den dragit 0,5 L/mil?

Ja , lite drygt 0.5 L/mil snitt, mätt vid pump, blandad körning under alla säsonger. Har haft bilen i snart två år.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang