Vettemannen
>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 januari 2021
· 14 007 Inlägg
Low skrev:
Hej! Behöver lite hjälp.
Då det är dags för att insugspackning på min van med 305tbi och bygga om avgassystemet så undrar jag om det är något mening att passa på byta insuget till:https://www.summitracing.com/parts/edl-3704/make/chevrolet/model/c1500
Och byta till headers ( finns till vanar ).
Skulle ett performence insug och headers ge mer vrid/ lägre bränsle förbrukning? (Är redan nöjd med bränsle förbrukningen idag)
Eller är detta mer till höga varv? Går sällan över 2000rpm😅
Skulle vara tacksam för seriösa svar och gärna med en förklaring om/inte man ska köpa.
Vet att 350tbi är mycket mer trim vänlig än 305tbi.
Mvh.
Jag tycker att 305 är väldigt tråkiga motorer oavsett om man har TBI eller TPI. På min Trans Am har jag 305 med TPI och den är lite halvseg. Så självklart så är 350 mycket bättre men man får ta det man har. Vad det gör med att byta insug och sätta på headers vet jag inte men lite borde det ge.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!