Growe skrev:
Brådhis skrev:
Growe skrev:
jo dom där lådorna är från helvetet.. dom fungerar bara när man gör allt normalt..
vi har ju liknande system på bussar och i vissa lägen med fel chafförer så tar det inte många sec innan lampan tänds..man får vara bestämd.. tacka vet jag en riktig kopplingspedal. då gör fordonet som man vill i alla lägen.

vet inte hur många gånger man fastnar för att skiten väljer att växla när man verkligen inte vill det.. att spärra lådan för att den är så korkad är ju för visset..
inte skoj när man åker upp för en hal backe och när man har 3meter kvar så får den för sig att växla ner..och det tar 20sec innan den bestämmer sig för en växel pga den tappar all fart 
Låter som Neo/MAN...

fyf-n näe sånt smäck kör man inte

Både äldre setror och mercor är sånna.. tröga lådor som fan.. tacka vet jag en hedlig gammal slaglåda.. tar man sig från parkeringen så kan man köra buss.. dom andra blir kvar där

för efter 4ans växel så är det slutlekt

dom nyare är snäppet bättre men inte perfekta.. men nu går det istort sätt inte att köpa manuellt.. men har fortfarande orginal kopplingen på min med 55k på mätaren

hade orignal kopplingen på den förra bussen oxå med 90k på mätaren.
Setra har väl samma hemska låda (Tipmatic) som Neo/MAN? Merca brukar ju dock vara helt ok.

Slaglåda ja, glömmer aldrig första gången jag skulle köra det. Men det gick det också...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...