Köpråd: Ekonomiplåt till VW Polo 2d 2004

mach1-70
14 februari 2021 · 76 Inlägg

Jag söker efter div ekonomiplåt till en VW Polo 2004. Vänster tröskel(bakkant)+skärmkant främre del vänster bak.
kollat runt lite,och det verkar som om det är svårt att hitta till vänster sida,och om man tar delarna från tex Tyskland,Estland blir frakten dyrare än delen.
Finns det nån firma i Sverige som har ?

zzr94092
14 februari 2021 · 4 395 Inlägg

Finns Klockerholm kvar? Googla.....

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 februari 2021 · 13 746 Inlägg

vet inte riktigt vilka som är återfösälrjare av Klookerholm i sverige .. men  har för mig att mekonomn har sållt sånt. tidigare.

på jobbet köpte vi all sån plåt genom en liten plåtfirma här i örebro som bestälde från klokkerholm

men inte jobbat med sånt på över 12år.  men det borde gå att googla sig fram till vilka som säljer från dom i din närhet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
torsen
14 februari 2021 · 7 240 Inlägg

Jag köpte genom Mekonomen plåtdelar från Klokkerholm för snart 10 år sedan.
Urusel passform och tunn plåt.
Golvplåtar dessutom utan sickor och förstärkningar.
Fick själv komplettera genom att svetsa dit fyrkantprofiler på undersidan av golvplåtarna.
Avråder från Klokkerholm!

zzr94092
14 februari 2021 · 4 395 Inlägg

Firman du skriver om ligger på Pappersbruksale'n.. hette förr "019 plåt" eller nått liknande...."100" år sen jag handlade där,så kan ju ha bytt namn eller vara nerlagt,,åker inte förbi varje dag ,men händer..

mach1-70
14 februari 2021 · 76 Inlägg

Tack för svar! Jag köpte själv tidigare från/genom Mekonomen.Oftast var det just Klokkerholm,och vad jag kommer ihåg passade plåtarna ok på vänster sida,men höger sidan var det kass passform på.
Det var på 80-talet och då lagade jag flera BMW 02:or och Ascona 1
Självklart kan jag pussla ihop det med att bocka o vika och tokspackla,men tänkte ha kvar bilen ett par år.

zzr94092
14 februari 2021 · 4 395 Inlägg

Haha ja, det minns man, olika dålig passform på vä/hö sida!!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 februari 2021 · 13 746 Inlägg

zzr94092 skrev:
Firman du skriver om ligger på Pappersbruksale'n.. hette förr "019 plåt" eller nått liknande...."100" år sen jag handlade där,så kan ju ha bytt namn eller vara nerlagt,,åker inte förbi varje dag ,men händer..

stämmer bra..    hade bra kontakt med dom.. vi jobbade ju med rostlagning och billackering hela dagarna.. och passformen är ju inte bra med deras grejer. men det gick oftast att fixa..   men tex en framskärm var ju totalt hopplösa att använda för dom var ju totalt tok fel. gick inte att fixa.

vi höll på mycket med gamla volvosar på den tiden
men även andra märken.  även om huvudsysslan var billackering så blev det mycket rostlagning oxå.. inte så många som hölls med sånt på den tiden.  säkert ännu sämre nu

019 hette det väll rätt sent när den anställda köpte stället av gamlingarna.. om det var 2brönder som hade det först kanske minns fel..  vet bara att en anställd köpte stället.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 februari 2021 · 13 746 Inlägg

mach1-70 skrev:
Tack för svar! Jag köpte själv tidigare från/genom Mekonomen.Oftast var det just Klokkerholm,och vad jag kommer ihåg passade plåtarna ok på vänster sida,men höger sidan var det kass passform på.
Det var på 80-talet och då lagade jag flera BMW 02:or och Ascona 1
Självklart kan jag pussla ihop det med att bocka o vika och tokspackla,men tänkte ha kvar bilen ett par år.

kollat på delplocken och liknande ställen..  och ta loss en hel kaross sida själv.  kan ju vara ett alternativ  då har man orginal delar med bra passform..   en sladdlös tigersåg och en timme så har man nog fått bort det man behöver smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
zzr94092
14 februari 2021 · 4 395 Inlägg

Var en äldre man sam drev firman när jag handlade där,han prutade med sig själv,och och allt plats o lager uppskrivit i ett kollegieblock, ingen dator där inte,blev väl ändring när nån yngre tog över.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang